جزيره كيش قطب برگزاري اردوي تداركاتي تيم هاي ملي جهان

سازمان منطقه آزاد كيش و فدراسيون فوتبال كشور براي تبديل كيش به قطب برگزاري اردوهاي تداركاتي تيم هاي بين المللي توافقنامه همكاري امضاء مي كنند.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مهدي تاج رييس فدراسيون فوتبال كشور كه براي مذاكرات اوليه و آماده سازي پيشنويس توافقنامه همكاري بين فدراسيون فوتبال و سازمان منطقه آزاد كيش به اين جزيره سفر كرده بود پس از بازديد از امكانات بخش هاي گردشگري و مجموعه ها و سالن هاي ورزشي جزيره كيش گفت: جزيره كيش با وجود امكانات فرودگاهي و بندرگاهي مناسب،  سالن ها و زمين هاي خوب و استاندارد ورزشي در كنار امكانات اقامتي و هتل هاي مدرن با معماري زيبا و خدمات استاندارد گردشگري، مي تواند به قطب ورزشي ملي و منطقه اي تبديل شود. ضمن اينكه نياز نداشتن به صدور رواديد براي سفر گردشگران خارجي به كيش، عامل مهمي در ترغيب كشورها براي برگزاري اردوهاي تداركاتي تيم هاي ورزشي خارجي در اين جزيره زيباي مرجاني است.

تاج با اشاره به تاكيد رهبر معظم انقلاب در جهت تقويت اقتصاد مقاومتي با بهره گيري از ظرفيت هاي داخلي تصريح كرد: جزيره كيش به عنوان قطب گردشگري كشور، از ظرفيت هاي بسيار ارزشمندي برخوردار است كه بهره گيري اصولي از اين پتانسيل در جهت تقويت توريسم ورزشي رونق اقتصادي كشور را به دنبال خواهد داشت.

وي با بيان اينكه برگزاري رقابت هاي جام جهاني2018 در روسيه و  2022 در قطر، كشورهاي همسايه ما را به مركز فعاليت هاي ورزشي به ويژه فوتبال تبديل كرده است گفت: با توجه به اينكه در رويدادهاي ورزشي جهاني همواره تيم ها بدنبال برگزاري اردوهاي تداركاتي در شهرهايي با شرايط آب و هوايي مشابه با كشور ميزبان هستند، در جام جهاني 2022 جزيره كيش فرصت ارزشمندي را پيش رو دارد تا ميزباني شايسته براي برگزاري اردوهاي تداركاتي و آمادگي تيم هاي ملي كشورهاي جهان باشد.

رييس فدراسيون فوتبال كشور افزود: براي تبديل شدن به مركز بين المللي برگزاري اردوي تيم هاي ورزشي، بايد خدمات تشريفاتي اختصاصي از جمله اختصاص زمين و سالن هاي ويژه تمرينات تخصصي و بدنسازي به تيم هاي خارجي ارائه شود

 وي با بيان اينكه سرانه فضاي ورزشي در جزيره كيش در سطح بين المللي نيز بي نظير است اظهار داشت: ارتقاء سطح استانداردها در اماكن و زمين هاي ورزشي كيش و تخصيص بخشي از اين امكانات به تمرينات تيمهاي خارجي و ملي گام مهمي براي شروع طرح بزرگ تبديل كيش به مركز برگزاري اردوهاي ملي و بين المللي است.

مهدي تاج با تاكيد بر اينكه حضور تيم هاي ملي و يا تيم هاي باشگاهي خارجي و داخلي، سبب حضور گسترده هواداران اين تيم ها در جزيره كيش شده و رونق بخش هاي مختلف تجاري و گردشگري اين منطقه را به ارمغان مي آورد ابراز اميدواري كرد: با تسريع روند تعامل فدراسيون فوتبال و سازمان منطقه آزاد كيش و آماده سازي تفاهم نامه همكاري سازمان و فدراسيون فوتبال، بخش خصوصي نيز در جهت ساخت شهرك هاي ورزشي با امكانات اقامتي و ورزشي مناسب در جزيره كيش سرمايه گذاري كنند.

رييس فدراسيون فوتبال كشور افزود: از آنجا كه شوراي برون مرزي براي اعزام تيم ها به رقابت هاي خارجي محدوديت هايي داشته و بر استفاده از ظرفيت هاي داخلي تاكيد مي كند، جزيره كيش با تلاش براي ارتقاء سطح استانداردها، معرفي ظرفيت هاي ارزشمند خود به فدراسيون هاي داخلي و خارجي و ترغيب تيم هاي بين المللي براي استفاده از امكانات ورزشي اين منطقه آزاد،  گزينه بسيار مناسبي است تا براي برگزاري اردوهاي تداركاتي و آمادگي جايگزين كشورهاي خارجي شود.

تاج با اشاره به فعاليت رشته هاي مختلف ورزشي در جزيره كيش، فعاليت و عملكرد هيات فوتبال جزيره كيش را بسيار مثبت ارزيابي كرد.

وي همچنين در خصوص جابجايي فوتباليست هاي كشورمان در باشگاه هاي داخلي و خارجي با تاكيد بر اينكه براي جابجايي بازيكنان سقفي تعيين نكرده ايم ابراز اميدواري كرد باشگاههاي كشورمان در عقد قرارداد با بازيكنان مبالغي را ذكر كنند كه باشگاه توان پرداخت آن را داشته باشد.

رييس فدراسيون فوتبال كشورمان با اشاره به اينكه مبالغ برخي قراردادها و رقم هاي پيشنهادي براي جابجايي بازيكنان گاه خيلي غير واقعي بوده و از توان باشگاه ها خارج است گفت: چنانچه باشگاهي از عهده پرداخت مبالغ ذكر شده در قرارداد بر نيايد كميته هاي مربوطه براي آن باشگاه تنبيه هاتي را در نظر خواهند گرفت. البته در نهايت همه قرار دادها در سازمان ليگ بررسي مي شود.

قدرت ابراهيمي مشاور مدير عامل و مدير كل حوزه رياست سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين نشست تاكيد كرد: در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي و بهره گيري حداكثري از توانمنديها و ظرفيت هاي داخلي، توسعه گردشگري در شاخه هاي مختلف از جمله توريسم ورزشي در شمار اولويت هاي كاري سازمان منطقه آزاد كيش قرار دارد.

وي به جذب سالانه بيش از يك ميليون و 800 هزار گردشگر داخلي و خارجي به جزيره كيش اشاره كرد و گفت: فراهم شدن امكانات اقامتي مناسب و افزايش جاذبه هاي تفريحي و گردشگري در جزيره كيش سبب شده است تا هموطنان بسياري جزيره كيش را جايگزين مقاصد گردشگري خارجي و برخي كشورهاي همسايه كنند كه اين امر هر ساله به ويژه در ايام نوروز از خروج ميزان قابل توجهي ارز از كشور جلوگيري مي كند.

وي با اشاره به پيشينه موفق جزيره كيش در ميزباني از رويدادهاي بزرگ ورزشي گفت: برگزاري تور جهاني واليبال ساحلي در جزيره كيش با ارتقاء سطح كمي و كيفي اين رقابت ها در هر دوره همراه بود به گونه اي كه پارسال فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با توجه به میزبانی شایسته جزيره كيش در اين تور جهانی،  سطح این رقابت‌ها را سه ستاره اعلام کرد.

ابراهيمي با اعلام آمادگي براي تعامل گسترده با فدراسيون فوتبال كشورمان در جهت تبديل جزيره كيش به قطب ورزشي كشور و منطقه اظهار داشت: جزيره كيش با بهره مندي از پايانه هاي مدرن و خدمات استاندارد فرودگاهي و بندرگاهي و فعاليت شركت هواپيمايي كيش كه از شركت هاي تابعه سازمان منطقه آزاد كيش است مي تواند براي تيم هاي ملي كه براي آمادگي در رقابت هاي جام جهاني 2022 در قطر، جزيره كيش را جهت برگزاري اردوهاي تداركاتي انتخاب مي كنند ميزباني شايسته باشد.

ساكت مدير تيم هاي ملي فدراسيون فوتبال كشور هم در اين نشست در خصوص زمينه هاي همكاري سازمان منطقه آزاد كيش و فدراسيون فوتيال گفت: فدراسيون فوتبال كشور مي تواند امكانات جزيره كيش را به فدراسيون هاي داخلي و خارجي معرفي كرده و آنان را براي برگزاري اردوهاي تداركاتي در اين جزيره ترغيب كند.

به گفته وي معرفي جزيره كيش به عنوان پايگاه برگزاري اردوهاي تداركاتي و آمادگي تيم هاي ورزشي در سطح باشگاهي، ملي و بين المللي، همكاري در برگزاري سمينارهاي آموزشي و علمي ورزشي، بهره مندي از مشاوره هاي فدراسيون فوتبال و برگزاري كارگاه هاي آموزشي براي ارتقاء استانداردهاي بين المللي،  بازاريابي بين المللي براي معرفي امكانات كيش با استفاده از ابزارهاي مناسب، مشاوره در جهت تعيين تعرفه هاي رقابتي براي جذب باشگاه ها و برگزاري اردوهاي ورزشي، برگزاري تورنمنت هاي فوتبال ساحلي و فوتسال در كيش در فصول گرم سال و زمان كاهش گردشگران، راه اندازي پارك فوتبال براي مفرح كردن اوقات اقامت خانواده هاي گردشگران در كيش و ايجاد غرفه هاي فروش محصولات ورزشي تيم ملي از جمله موارد پيشنويس تفاهم نامه همكاري فدراسيون فوتبال كشور با سازمان منطقه آزاد كيش است.