جزيره كيش در مسير تبديل شدن به پايلوت فعاليت هاي فرهنگي كشور

تامين زير ساخت هاي توسعه امور فرهنگي كيش در سه سال گذشته شكوفايي فعاليت هاي فرهنگي، ديني و هنري را در اين جزيره به دنبال داشته است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر مونسان در حاشيه رو نمايي از دو تابلو سوخته نگاري  "ميراث نبي" و "پنجره فولاد" اثر مرتضي نداف در مركز همايش هاي بين  المللي كيش، گفت: تامين زير ساخت توسعه امور فرهنگي در كيش، حركت اين جزيره را براي تبديل شدن به پايلوت فعاليت هاي فرهنگي كشور تسريع كرده است. 

  وي همچنين با تاكيد بر اينكه ايجاد و تكميل زير ساختهاي لازم براي توسعه فعاليت هاي فرهنگي و هنري از اولويت هاي سازمان منطقه آزاد كيش بوده است گفت: در سه سال گذشته تلاش كرديم تا با نگاه ويژه به حوزه فرهنگ و هنر، جزيره كيش بتواند در زمينه فعاليت هاي فرهنگي، ديني و هنري پايلوت كشور باشد.  

دكتر مونسان با اشاره به اينكه پتانسيل هاي فراوان جزيره كيش در كنار نگاه ويژه دولت تدبير و اميد به توسعه مناطق آزاد در چند سال گذشته جزيره كيش را به منطقه اي پيشرو در اجراي طرح هاي نوين حوزه گردشگري، تجارت و صنعت تبديل كرده است تصريح كرد: به مدد فضاي فرهنگي و ديني حاكم بر جزيره كيش، همدلي مردم و تعامل حجت الاسلام و المسلمين عليدادي امام جمعه كيش با مسئولان در سه سال گذشته زير ساخت هاي توسعه امور فرهنگي در منطقه تامين شده و خوشبختانه جزيره كيش  شاهد دوران شكوفايي فعاليت هاي هنري فرهنگي و ديني است.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به ساخت فرهنگسراي بزرگ مركزي كيش گفت: اين نخستين طرح جامعي است كه با نگاه خاص به رونق فعاليت هاي فرهنگي و هنري در جزيره كيش طراحي و اجرا شده است و ما تلاش مي كنيم اين مجموعه تا بهمن امسال به بهره برداري برسد.  

وي افزود: ساخت مجموعه فرهنگي آواي خليج فارس در جزيره كيش كه بزرگترين مجموعه فرهنگي كشور است نشانگر جايگاه امور فرهنگي و هنري در برنامه ريزي هاي سازمان منطقه آزاد كيش است و اميد داريم تا مجموعه اين طرحها و تلاش هاي هدفمند حركت كيش را براي تبديل شدن به پايلوت فعاليت هاي فرهنگي و هنري در كشور تضمين و تسريع كرده و زمينه رشد گسترده تر گردشگري فرهنگي را فراهم كند.

دكتر مونسان با تاكيد بر اينكه هنر بهترين راه براي انتقال مفاهيم ارزشمند ديني و فرهنگي به نسل جوان و آينده ساز كشور است گفت: در سه سال گذشته در جزيره كيش شاهد افزايش شمار علاقمندان به فعاليت در رشته هاي مختلف هنري  به ويژه با نگاه ديني و مذهبي بوده ايم و اين نشانگر روحيه هنر دوستانه و انگيزه قوي جوانان و ساكنان اين جزيره براي رونق فعاليت فرهنگي، ديني و هنري است.

وي با بيان اينكه هنرمندان متعهد جزيره كيش هم در جهت شكوفايي فعاليت هاي هنري و فرهنگي تلاش قابل تحسيني داشته اند اظهار داشت: كيش نسبت به ساير نقاط كشور با امكانات بسيار گسترده تر، رشد قابل تحسيني در فعاليت هاي فرهنگي و عملكرد درخشاني در حوزه فرهنگ و هنر داشته است.