رييس فدراسيون تيراندازي:

جزيره كيش به مركزي براي ميزباني مسابقات و اردوهاي ورزش تيراندازي تبديل شود

رييس فدراسيون تيراندازي كشورمان با اشاره به مزيت ها و ظرفيت هاي منطقه آزاد كيش گفت: جزيره كيش بايد به مركزي براي برگزاري مسابقات و اردوهاي ملي و بين المللي تيراندازي تبديل شود.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مهدي هاشمي پس از بازديد از امكانات و سالنهاي در حال بهره برداري و در حال ساخت تيراندازي در جزیره کیش افزود: منطقه آزاد كيش با توجه به دارا بودن همزمان امکانات مناسب اقامتی و ورزشی تنها نقطه در ایران است که می تواند میزبان اردوهای تدارکاتی و مسابقات بین المللی این رشته ورزشی در کشور باشد. 

وي در خصوص توسعه این ورزش در جزیره کیش گفت: در سالهاي گذشته تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد کیش و فدراسیون تیراندازی منعقد شده بود و لازم است با توجه به زمینه مناسب کیش برای برگزاری اردوهای تدارکاتی و مسابقات بین المللی اين رشته ورزشي در آینده با امضاي تفاهم نامه جديد و تداوم این همکاری شاهد رشد این رشته ورزشی در جزیره کیش باشیم.

جزيره كيش از ظرفيت هاي بالايي براي برگزاري مسابقات و اردوهاي تداركاتي رشته تيراندازي برخوردار است و با احداث یک مجموعه تخصصی می توان کیش را به قطب تیراندازی در منطقه جنوب کشور تبدیل کرد.

با توجه به اینکه  تیم های تیراندازی برای برگزاري اردوهای تمرینی و حضور در مسابقات آسیایی و جهانی در زمینه تامین مهمات و انجام مسابقات با مشکلات و معضل روبرو هستند ، به ناچار فدراسیون برای آماده سازی ورزشکاران و تامین مهمات مجبور به اعزام تیم به اردوهای طولانی مدت در خارج از کشور است که بر اساس آمار دریافتی در سه ماهه نخست امسال اعزام ورزشکاران به آلمان، قزاقستان و اسپانیا هزینه ای بالغ بر دو میلیارد تومان در برداشته است .

هیئت تیراندازی جزیره کیش در سال 1388 هجری شمسی تاسیس شده و در حال حاضر این هیئت با در اختیار داشتن سالن 6 خط بادی در دو رشته تفنگ و تچانچه بادی در دو بخش بانوان و آقایان در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان فعالیت می نماید.  

ساخت دهکده تیراندازی جزیره کیش در سال جاری با حمایت سازمان منطقه آزاد از این رشته ورزشی با واگذاری زمینی به مساحت 3500 متر مربع  توسط شرکت سرمایه گذاری  وتوسعه  کیش در حال احداث می باشد که امید است تعداد رشته های فعال به هشت رشته جهت بانوان و یازده رشته جهت آقایان ارتقاء یابد.