جدا سازی بندر صیادی از بندر مسافری در چارک با هدف ارائه خدمات مطلوب به گردشگران کیش

بندر مسافری و صیادی چارک با هدف بهبود وضعیت خدمات دهی به مسافران کیش به ویژه در ایام نوروز جدا سازی می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در پی بهبود وضعیت بندر چارک به عنوان یکی از بنادر ورودی جزیره کیش و با توجه به ورود حجم زیادی از گردشگران نوروزی از مسیر دریایی و از بندر چارک توسعه امکانات این بندر با تاکید مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفته است.

به همین منظور اسماعیل موسوی مدیر عامل شرکت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش و امیر رستگار رییس بنادر کیش با حضور در بندر چارک در جلسه ی مشترک با  محمود صابری مدیریت بنادر غرب هرمزگان در خصوص جدا سازی بندر مسافری و ماهیگیری چارک بحث و گفت و گو کردند.

در این جلسه مقرر شد احداث بندر صیادی چارک  با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش، استانداری هرمزگان و سازمان شیلات در دستور کار اجرایی قرار گیرد و عملیات ساخت این بندر صیادی پس از بر آوردهای فنی و اقتصادی توسط شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاههای کیش از ابتدای سال آینده آغاز شود.

موسوی با اشاره به پتانسیل های موجود در بندر چارک در بخش های تخلیه و بارگیری کالا و جابجایی مسافران گفت: بندر چارک، بندر پشتیبانی و تدارکاتی بندر کیش است که ساختار مناسب تجهیزاتی و مدیریتی در برنامه های کاری با جدیت در حال پیگیری است تا این بندر تنها یک توقفگاه برای شناورها و مسافران نباشد.

گفتنی است شهر بندر چارک مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان ایران است. شهر بندر چارک در ۳۰۰ متری مشرق خلیج فارس واقع و ارتفاعش از سطح دریا ۴۰ متر و فاصله آن تا کیش ۳۲ کیلومتر است