شرکت کنندگان خارجی مسابقات ربوکاپ:

جاذبه های طبیعی کیش منحصر به فرد است

شرکت کنندگان خارجی مسابقات ربوکاپ جذابیت های طبیعی جزیره کیش را منحصر به فرد عنوان کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، "آرتورتیان" مربی تیم ربوکاپ روسیه با اشاره به سطح خوب مسابقات در ایران به آرامش و هوای مطبوع جزیره کیش اشاره کرد و گفت: این اولین سفر من به ایران و کیش است، اینجا بسیار آرام و آرامش بخش است. در حالیکه در روسیه هوا 40 درجه منفی است جزیره کیش آب و هوایی بهاری و بسیار مطبوع دارد و درست مثل این است که ما از یک زمستان سرد و یخبندان به تابستانی دلچسب سفر کرده ایم.

سرمربی تیم روباتیک روسیه گفت: هنوز فرصت نداشتیم جزیره را به طور کامل ببینیم ولی مشتاقانه به دنبال فرصتی برای گردش کامل تری در جزیره هستیم.

وی سطح برگزاری مسابقات را خوب ارزیابی کرد و افزود: در تیم ما 4 شرکت کننده هستند همراه با یک مربی و یکی از والدین که در مجموع شش نفر از منطقه ما اینجا حضور دارند.

"آرتورتیان" در ادامه اظهار داشت: بهتر بود در سالن برگزاری مسابقات، محلی برای صرف ناهار بچه های شرکت کننده تعبیه می شد تا با تمرکز بیشتری بتوانند فعالیت های خود را ادامه دهند.    

"ژو چانگ جیو" مربی یکی از تیم های کشور سنگاپور نیز سطح مسابقات را خوب عنوان کرد و گفت: گروه سنی شرکت کنندگان دیگر کشورها و ایران از تیم ما بزرگ تر هستند، اما ما هم حضور فعالی داشتیم. در حقیقت انتظار نداشتم که بچه ها به این خوبی رقابت کنند. این مسابقات برای آنها تجربه خوبی است.

 وی در ادامه افزود: به دلیل اینکه تمام دستور العمل ها به فارسی بوده و بیشتر ارتباطات به فارسی است قدری با مشکل مواجه بودیم. البته همواره از حضور مترجم که موارد را به طور جداگانه برای ما ترجمه می کند بهره مند هستیم.

این مربی تیم ربوکاپ سنگاپور با اشاره به اینکه طبیعت جزیره کیش زیبا و دیدنی و هوا بسیار خوب است گفت: امیدوارم فرصت داشته باشیم جزیره را ببینیم چون بچه ها خیلی مشتاق بازدید کیش هستند.

یکی از شرکت کننده های سنگاپوری نیز این رقابتها را بسیار تنگاتنگ و چالشی برشمرد و اظهار داشت: رقبای ما ایرانیانی هستند که بسیار توانمند و متبحرند.

وی سطح برگزاری مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: دراین دوره از رقابت ها نوآوری های ارزشمندی در طراحی و عملکرد ربات ها به چشم می خورد و در مجموع فضای خوبی برای آموزش و رقابت فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش یک منطقه بسیار زیبا و دیدنی است گفت: هنوز جزیره را به طورکامل ندیدیم، اما برنامه داریم تا  فردا گشتی اطراف جزیره بزنیم. کیش واقعا جزیره ای زیبا با آب و هوایی مطبوع و بی نظیر است.

لازم به ذکر است در مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه که از 16آذر در سالن نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش آغاز شد، بیش از 2 هزار نفر در قالب تیم های مجزای داخلی و خارجی و در فضایی به وسعت 21 هزار متر مربع  با یکدیگر رقابت کردند. این مسابقات 18 آذر به کار خود پایان می دهد.