ثبت نام مسابقات چلنجر 5 در کيش آغاز شد

مسابقات بين المللي اسکواش که زير نظر انجمن حرفه اي اسکواش بازان جهان برگزار مي شود به همت مهندس جهانشاهي رييس هيات کيش و مرکز ورزش منطقه و حمايت دکتر مونسان مديرعامل منطقه آزاد تجاري کيش احيا شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فدراسیون اسکواش کشور، با رايزني رييس فدراسيون کشورمان با مجموعه ورزش کيش مهندس جهانشاهي و مهندس جلالي و عنايت اقايان زرين جويي، افتخاري، فرهي و تاييد مديرعامل منطقه آزاد کيش مسابقاتي که در اسکواش شناسنامه ورزش کيش در دنيا بحساب مي آمد و در سال گذشته بدليل شرايط خاص تغيير و تحولات در هيات کيش از تقويم انجمن حرفه اي اسکواش جهان حذف شده بود، مجددا با ثبت اين رويداد مهم با نام زيباي خليج فارس از امروز در تقويم جهاني ثبت و ثبت نام قهرمانان جهان در اين ورزش بصورت آنلاين در سايت اين مرکز آغاز شد که بازيکنان داراي رنکينگ جهاني و بازيکناني که عضو جهاني اين مرکز هستند.

مي توانند اقدام به ثبت نام نمايند مرکز ياد شده بر اساس رنکينگ نفرات ثبت نام شده پس از رديف کردن امتيازات رنکينگ ها مجوز حضور در رويداد را صادر مي کند. اين مسابقات در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي اواخر بهمن در جزيره کيش در بخش آقايان برگزار مي شود و جايزه 6000 دلاري دارد. برگزاري اين رويداد در کيش مزاياي زيادي دارد از قبيل اينکه بخش توريسم ورزشي را فعال مي کند. نام خليج فارس در يک تقويم جهاني ثبت مي شود.کيش و ورزش آن مورد توجه مراکز جهاني قرار مي گيرد. 

اسکواش همچنان ورزش اول کيش بحساب مي آيد. ورزشکاران ايراني مي توانند در اين رقابت در کشور خود بازي هاي مهمي را تجربه کنند و يک رويداد بزرگ و قابل اعتنا در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي در جزيره کيش برگزار شود .

لازم به ذکر است هم اکنون در کيش مربي پاکستاني محمد مرتضي يوسف پس از ثاکب خان که مربي قبلي اين جزيره بود و شاگردان خوبي را به اسکواش معرفي کرد، در کيش راه او را ادامه مي دهد تا همچنان کيش مرکز توجه اين رشته در ايران باشد.