كيش در صدر مقاصد گردشگري كشور؛

ثبت بيش از 583 هزار نفر اقامت و ورود بيش از 215 هزار گردشگر نوروزي به كيش

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به رشد 10 درصدي آمار ورود گردشگران نوروزي به جزيره كيش از ثبت بيش از 583 هزار نفر اقامت در شب از 25 اسفند تا 15 فروردين خبر داد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر مونسان روز دوشنبه در آخرين جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي كيش با بيان اين كه بسياري از شهرهاي گردشگرپذير كشور در نوروز امسال با كاهش قابل توجه گردشگر مواجه شده اند، افزود: خوشبختانه در نوروز امسال با تلاش هماهنگ بخش هاي مختلف، ميزان ورود گردشگران نوروزي با 10 درصد افزايش به بيش از 215 هزار نفر رسيد.  

به گفته وي، از اين ميزان 122 هزار گردشگر داخلي و خارجي از مرز هوايي و 93 هزار گردشگر نيز از مسير دريايي وارد جزيره كيش شدند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اين كه جزيره كيش مانند ديگر شهرهاي كشور در مسير گذر نيست گفت: تمام ورودي ها به كيش مربوط به گردشگران بوده و آمارهاي كيش نسبت به ديگر شهرهاي گردشگرپذير كشور دقيق تر است.

به گفته وي، افزايش آمار ورود گردشگران به جزيره كيش براي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور نيز از اهميت بالايي برخوردار شده و تنها نقطه اي در كشور است كه بر خلاف ديگر نقاط با افزايش ورود گردشگر مواجه شده است.

مونسان در خصوص ميزان ورود خودرو به جزيره كيش نيز گفت: ميزان ورود خودرو در مدت برگزاري جشنواره نوروزي كيش با 15 درصد افزايش به بيش از 18 هزار و 500 خودرو رسيده است كه نشاندهنده رونق گردشگري دريايي در جزيره كيش است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در ادامه به آمار پروازهاي ورودي به جزيره كيش اشاره كرد و گفت: پروازهاي ورودي در ايام تعطيلات نوروزي با 11 درصد افزايش به 935 پرواز رسيد كه اين پروازها  شامل 10 فروند هواپيماي بوئينگ 747 نيز مي شود.

مونسان با بيان اين كه فرودگاه مشهد و كيش بالاترين آمار پروازي در كشور در تعطيلات نوروزي را به خود اختصاص داده اند گفت: فرودگاه كيش در مقايسه با فرودگاه كلان شهر مشهد با به حداقل رساندن تاخيرهاي پروازي و نارضايتي مسافران عملكرد بسيار قابل قبولي داشته است.

وي با اشاره به اقدامات مناسب انجام شده در خصوص كنترل قيمت بليت هواپيما در ايام نوروز گفت: اقدامات خوبي در كنترل قيمت بليت ها انجام شد و با همكاري كيش اير و چند شركت هواپيمايي ديگر بسياري از گردشگران توانستند با خريد بليت هواپيما با قيمت مصوب به جزيره كيش سفر كنند.

مونسان با استناد به نظر سنجي هاي انجام شده از گردشگران نوروزي گفت: رضايت 35 درصدي گردشگران از ايجاد تهسيلات براي خريد آسان و با قيمت مصوب نشان دهنده موفقيت اقدامات انجام شده در اين خصوص است.

وي افزود: تنها 14 درصد گردشگران شركت كننده در اين نظرسنجي بليت هاي سفر به كيش در ايام نوروز را با قيمت بالاتر از نرخ مصوب خريداري كرده اند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در ادامه به استقرار تيم هاي اطلاع رساني در مبادي ورودي و مكان هاي پرتردد در ايام نوروز و فعاليت سامانه پيامكي اطلاع رساني به گردشگران نوروزي اشاره كرد و گفت: با اقدامات انجام شده 57 درصد از مراجعات مردمي به ستاد تهسيلات سفرهاي نوروزي براي كسب اطلاعات در خصوص آدرس و تلفن و 76 درصد براي كسب اطلاعات درباره برنامه هاي نوروزي كاهش پيدا كرده است.

وي همچنين فعاليت ناظران گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش در نقاط مختلف جزيره را در افزايش رضايتمندي گردشگران بسيار تاثرگذار دانست و گفت: بيش از 750 مورد نظارت و ارزيابي در مراكز مختلف گردشگري مانند مراكز اقامتي و رستوران ها توسط تيم ناظرين گردشگري انجام شده است.