تیم قزوین قهرمان مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه شد

تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان قهرمانی دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه 2018 را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این مسابقات که 16تا 18 آذر به میزبانی جزیره کیش برگزار شد تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، کرمان و تیم ربوالکتوس از سنگاپور به ترتیب عناوین اول تا سوم را بدست آوردند.

بر اساس نتایج اعلام شده در بخش ربات‌های صنعتی، تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و تیم ربوالکتوس از سنگاپور به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند و در بخش ربات‌های خانگی، تیم مالزی مقام برتر را کسب کرد.

 در مسابقه ربات‌های فوتبالیست متوسط، تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین بر تیم ژاپن غلبه کرد و به قهرمانی رسید، همچنین در بخش ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک تیم دانشگاه تهران مقام نخست را از آن خود کرد.

 در بخش ربات های امدادگر و جابجایی اجسام، تیم واحد دانشگاه آزاد قزوین به مقام نخست و در بخش بهترین ربات در قابلیت تحرک؛ تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و در بخش بهترین ربات اکتشافی، تیم واحد قزوین مقام‌های برتر را کسب کردند.

 همچنین در لیگ ربات‌های انسان نما، تیم واحد قزوین با کسب بالاترین امتیازات به مقام قهرمانی دست یافت.
در مسابقه ربات‌های پرنده، تیم واحد قزوین، تیم دانشگاه سما آذربایجان شرقی و تیم مگادرون مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش دانش‌آموزی این مسابقات، در بخش ربات‌های فوتبالیست تیم کاوش، صدرا ربات و علامه طباطبایی به ترتیب در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند.

 در بخش ربات‌های نمایشی نیز تیم‌های ندای زهرا و ASP بالاترین امتیازات را در این بخش کسب کردند.
در لیگ co space تیم‌های سینا، little genius و پیروز به مقام‌های اول تا سوم این رقابت‌ها دست یافتند و در لیگ co space primary تیم پیروز و فردوسی مقام‌های برتر را کسب کردند.

در لیگ RESCUE MAZ تیم‌های فرزانگان، کاوش و علامه طباطبایی سه تیم برتر این لیگ بودند.

در لیگ COSPACE SECONDAR نیز تیم‌های علوم رباتیک، دانش و IR-FPRCEجایگاه اول تا سوم را کسب کردند و در نهایت در لیگ ربات‌های فوتبالیست سبک وزن تیم خلیج فارس اول، ATRT دوم و بارکد تکنو ربو ایران سوم شدند.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش، با حضور 41 تیم داخلی و خارجی در مرکز نمایشگاههای بین المللی کیش برگزار شد.