مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

تولید 37 مگا وات برق از نیروگاه شماره دو/ اتصال خطوط بین المللی به بندرگاه کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: درصورت تامین سوخت نیروگاه دوم کیش توسط وزارت نفت ، این نیروگاه بزودی آمادگی تولید 37 مگا وات برق را خواهد داشت .

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ علی اصغر مونسان درگفت وگو با ایرنا یکی دیگر از برنامه های امسال را بهره برداری ازبرق تولیدی نیروگاه دوم عنوان کرد وگفت : اگر وزارت نفت سوخت آن را تامین کند آمادگی داریم که تا پایان تابستان 37 مگا وات از مجموع یکصد مگا واتی تولیدی  را به مرحله عمل برسانیم، این میزان یک سوم رقم تولیدی نیروگاه شماره یک کیش خواهد بود.

وی افزود : برای اجرای این پروژه درحدود یک سال زمان صرف شده است که با به ثمر رسیدن کامل این طرح ظرفیت تولید انرژی درجزیره کیش افزایش یافته و پایداری انرژی ارتقا پیدا می کند.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ،ایجاد پس کرانه بندری ، ساخت انبارهای کانتینری، نصب واستقرار تجهیزات تخلیه و بارگیری مناسب در بندرکیش را از دیگر برنامه های دردست اقدام عنوان کرد.

مونسان تاکید کرد :اتصال لاینرهای بین المللی ( خطوط کشتیرانی خارجی ) به بندرگاه کیش برای جابجایی کالاها یکی از برنامه های مهم است که به دلیل فضای تحریم مذاکراتی در این زمینه تا کنون انجام نشده است و در تلاشیم آن را عملی سازیم .

وی افزود : در بحث فرودگاهی ، ترمینال بزرگ مسافری کیش در حال ساخت است که در افق طرح (1404) برای پذیرش چهار و نیم میلیون مسافر در نظر گرفته شده است و یک و نیم میلیون مسافر نیز از مسیر دریا به جزیره وارد می شوند که ترمینال آن نیز در سال 93 به بهره برداری رسیده، در مجموع و در افق طرح ، کیش پذیرای شش میلیون مسافر خواهد بود .

وی در ادامه گفت : طبق برنامه زمان بندی ، طرح فرودگاهی باید در سال 95 به اتمام برسد اما تلاش ما فرم دهی ساختمان ترمینال تا پایان سال 94 است که تامین منابع مالی این طرح ها در فضای کنونی کار سختی است .
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت : در سال گذشته منابع درآمدی ما محقق نشد ، چک های برگشتی و تعهدات انجام نشده زیادی وجود داشت، تلاش کردیم با حرکت به سمت درآمدهای پایدار و مشارکت سازمان در برخی طرح ها درآمدزایی پول حاصل را صرف هزینه های جاری کنیم.

خرید 10 فروند هواپیما تا پایان سال / پیگیری طرح تولید انرژی در هندورابی

مونسان به ایرنا گفت : یکی دیگر از برنامه های حوزه فرودگاه ، خرید 10 فروند هواپیمای جدید برای خطوط هوایی کیش است ، در مرحله نخست خرید سه فروند در کوتاه مدت در دستور کار است ، با فضای ایجاد شده امید داریم به صورت مستقیم و از شرکت های معتبر بتوانیم خرید های خود را انجام دهیم .
وی اظهار داشت : با خرید این هواپیماها ضمن کاهش سن ناوگان شرکت هواپیمایی کیش و افزایش سرویس دهی می توان مسیرهای خارجی را نیز افزایش داد.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش گفت : طرح جامع هندورابی را نیز با وسواس و دقت انجام می دهیم ، به محض خروجی مورد نظر طرح جامع ، سرمایه گذاران خصوصی برای حضور در این جزیره و سرمایه گذاری نیز اعلام آمادگی کرده اند.

مونسان تاکید کرد : موازی با این کار ، در حال آماده سازی زیرساخت های توسعه ای نظیر فرودگاه و بندرگاه در هندورابی هستیم و هتلی نیز با 23 اتاق در سال گذشته در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود : پیگیری طرح های تولید انرژی در هندورابی نیز در دستور کار است ، با وزارت نفت جلسات در خصوص تامین خوراک اولیه نیروگاهی برگزار کرده ایم که آن هم محقق خواهد شد .