مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش؛

توسعه گردشگری کیش نیازمند برنامه های زیرساختی ونگاه بلند مدت است

دکتر مونسان از برنامه ریزیهای موقتی وراهکارهای کوتاه مدت به عنوان معضلی در گردشگری یاد کرد وگفت: ایجاد زیرساخت های مطمئن و برنامه های بلند مدت لازمه توسعه در گردشگری کیش است.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ دکتر مونسان گفت: با وجود اینکه رویکرد جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور گردشگری و تجارت است اما توسعه گردشگری به عنوان مهمترین ماموریت کیش بدون اقدامات زیرساختی انجام شده بود و نیاز شدیدی به ایجاد یک زیرساخت اصولی واساسی دراین حوزه بود.

وی افزود: فعالیت های زیادی برای رونق گردشگری کیش در سالهای گذشته انجام شده بود اما این اقدامات راهکارهای موقتی بود که در یک بازه زمانی کوتاه باعث جذب گردشگر شده و در ماههای دیگر سال٫ گردشگری کیش دچار رکود بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به مطالعات و بررسیهای انجام شده در حوزه گردشگری گفت: در دنیای امروز که موفقیت در رقابت منوط به انجام تحقیق و پژوهش همه جانبه برای کارهاست دربخش گردشگری تصمیم گیریها بدون پشتوانه تحقیقاتی و بدون نگاه بلند مدت انجام می شد که آسیب های ناشی از آن هنوز بر پیکره گردشگری کیش باقیمانده است.

وی تاکید کرد: گردشگری کیش نیاز به ساختار اصولی براساس استاندارها و الگوهای موفق٫ برنامه ریزیها واقدامات زیرساختی داشت این امر انقلاب و تحولی درگردشگری کیش ایجاد می کند که نتایج آن در بلند مدت بدست می آید.

دکتر مونسان گفت: تسکین موقتی اقتصاد کیش که وابسته به گردشگری است با تصمیم گیرهای لحظه ای و پراکنده راه حل خوبی برای پیشرفت این جزیره نیست بلکه برنامه ریزی ها باید با شناسایی پتانسیل ها و ظرفیت های کیش باشد تا علاوه بر رونق امروز به عنوان زیرساختی برای آینده مورد بهره برداری قرارگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: شناخت وضع موجود جزیره کیش اولین اقدام هدفمند انجام شده برای برنامه ریزی و تعیین راهکارهای توسعه گردشگری کیش بود. برای ایجاد ساختار مناسب و منطقی باید ابتدا بستر وزمینه خوبی مهیا شود به همین منظور با برگزاری جلسات مستمر و گردآوری نظرات مشاوران مجرب کشور درحوزه گردشگری٫ فعالان اقتصادی موفق درکشور٫ نمایندگان ومدیران جوامع واصناف وسرمایه گذاران جزیره کیش٫ با آسیب شناسی اقدامات گذشته به طرح راهکار برای معضلات ومشکلات گردشگری کیش٫ آماده سازی زیرساخت ها و تعیین خط مشی صنعت گردشگری کیش پرداختیم.

وی افزود: با وجود اقدامات انجام شده مشهود است ایجاد تحول درگردشگری جزیره کیش نیازمند گذشت زمان وتداوم در فعالیت هایی است که آغاز کرده ایم.

دکتر مونسان گفت: بارسنگینی بردوش گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بود اینکه همزمان با اجرای برنامه های روزانه ٫ تصمیم گیری وانجام کارها به گونه ای باشد که علاوه بر امروز٫ موفقیت آینده نیز درآن دیده شده و پشتوانه فعالیت های آتی باشد .

وی بابیان اینکه به لطف خداوند٫ تلاش مسئولان و همراهی بخش خصوصی تاکنون کارهای موثری دراین زمینه انجام شده افزود: حذف واسطه ها که با افزایش ناعادلانه قیمت ها آسیب جدی به گردشگری کیش زده بودند از مهمترین فعالیت های انجام شده سازمان منطقه آزاد کیش درسال گذشته بود که باوجود مخالفت ها و سنگ اندازی های اشخاص منتفع به همت دلسوزان کیش انجام شد.

دکتر مونسان از عرضه بلیت با نرخ مصوب و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه فروش بلیت درایام نوروز به عنوان یکی از اقداماتی یاد کرد که با وجود مشکلات بسیار در نوروز94 اجرایی شد و رضایت بخشی خوبی بدنبال داشت.

وی درادامه از برقراری خطوط پروازی با کشورهای همسایه و حضور در نمایشگاههای بین المللی برای توسعه گردشگری بین المللی نام برد وگفت: معرفی وشناساندن ظرفیت های کیش به دیگر کشورها دو نتیجه ارزشمند به همراه دارد. سرمایه گذاران خارجی با شناخت فرصت های طبیعی٫ بومی و تسهیلات قانونی این منطقه آزاد راغب به سرمایه گذاری درکیش می شوند. همچنین تورگردانان و گردشگران خارجی نیزبا دیدن پتانسیل ها و زیباییهای کیش به عنوان مقصدی جدید برای سفربه این جزیره مرجانی علاقمند می شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: همپای فعالیت های بین المللی برگزاری جشنواره های مختلف واهدای جوایز ارزنده ٫ افزایش جاذبه های گردشگری کیش با اجرای طرح ها وپروژه های جدید٫ کاهش هزینه های سفر٫ ارتقاء کیفیت اجناس و جلوگیری از واردات کالاهای بی کیفیت ازدیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش است که به منظور افزایش انگیزه های سفر وجذب گردشگران داخلی انجام می شود.

وی ازبرگزاری نمایشگاهها و همایش ها و مسابقات ورزشی ملی وبین المللی به عنوان بخش دیگری از فعالیت های هدفمند درگردشگری کیش یاد کرد و افزود: دربرنامه گردشگری کیش توجه شده است جذب گردشگر منحصر به گردشگران تفریحی نباشد بلکه با توجه به تنوع درپتانسیل های موجود در جزیره کیش درهمه زمینه ها شامل گردشگری علمی٫ گردشگری ورزشی٫ گردشگری تفریحی٫ گردشگری فرهنگی وگردشگری سلامت برنامه ریزی شود.