توسعه همکاری های تجاری ، اقتصادی و گردشگری هلند و جزیره کیش

محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با مشاوراقتصادی وزارت اقتصاد هلند دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون اقتصادی و  سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش ظهر روزیکشنبه نهم اردیبهشت در نشستی با مشاوراقتصادی وزارت اقتصاد هلند با اشاره به  پتانسیل های ارزشمند جزیره کیش از جمله طبیعت زیبا، هوای پاک ، آرامش و امکانات خوب در مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی، ابراز امیدواری کرد جزیره کیش و هلند در زمینه گردشگری سلامت همکاری های پایدار و گسترده ای داشته باشند.

وی با تاکید بر مشترکات جغرافیایی و برخورداری از امکانات مناسب بندری در هلند و جزیره کیش افزود : با توجه به اولویت توسعه گردشگری دریایی دربرنامه های سازمان منطقه آزاد کیش و بهره مندی از زیر ساخت های مناسب بندرگاهی، زمینه  تعاملات  گسترده بین هلند و کیش با هدف رونق سفرهای دریایی فراهم است .

سعیدی با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری های نوین در جهت مقابله با آلودگی های دریا و محیط زیست دریایی بر ضرورت فراهم سازی تسهیلات برای بومی سازی دانش و  فناوری های نوین مقابله با آلودگی های نفتی در اقیانوس ها و دریاها در جزیره کیش تاکید کرد.

وی با ابراز امیدواری برای تعامل گسترده با شرکتهای سازنده این تجهیزات و بهره مندی از تجارب کارشناسان این حوزه افزود : سازمان منطقه آزاد کیش آماده است تا برای بومی سازی این فناوری ها و فراهم کردن زمینه استفاده گسترده ازپیشرفته ترین تجهیزات مقابله با آلودگی های زیست محیطی به ویژه در بخش دریایی با متخصصان و سازندگان تجهیزات بین المللی همکاری کند.

گسترش روابط دانشگاهی بین شعب بین المللی دانشگاه های جزیره کیش و هلند ، توسعه همکاری ها در زمینه آموزش علوم مرتبط با صنایع نفت و گاز ، برندینگ ، بازاریابی و مدیریت منابع از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

جان هنک تیمر مشاور اقتصادی وزارت اقتصاد هلند نیز در این نشست با بیان علاقمندی به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران و جزیره کیش، ابراز امیدواری کرد جزیره کیش و هلند بتوانند با ایجاد زیر ساخت های لازم همکاری های خود را در زمینه گردشگری سلامت و دریایی ، ارتباطات گسترده علمی و پژوهشی بین دانشگاه های دو کشور و حفظ محیط زیست دریایی افزایش دهند.  

توسعه همکاری ها در زمینه بانکداری و تبادلات پولی و بانکی ، ایجاد مراکز مالی، توسعه زیر ساخت های شهر هوشمند ،  گردشگری در بخشهای مختلف از جمله گردشگری علمی و سلامت ، ایجاد دبیت کارت ها برای جایگزینی مستر کارت ها با هدف توسعه گردشگری و تسهیل شرایط سفر به کیش و حفظ محیط زیست از دیگر مواردی بود که مشاور اقتصادی وزارت اقتصاد هلند عنوان کرد.

لازم به ذکر است در این نشست یکی از فعالان بخش خصوصی هلند که در زمینه محیط زیست دریایی و ساخت تجهیزات و فناوری های نوین راهکارهای مقابله با آلودگی های نفتی در دریا فعالیت می کنند نیز حضور داشتند.

گفتنی است همزمان با روز ملی خلیج فارس همایش فناوری و تجهیزات  مقابله با آلودگی های دریا با حضور بیش از 60 شرکت کننده داخلی و 10 میهمان خارجی فردا دهم اردیبهشت در هتل مارینای جزیره کیش برگزار می شود.