توسعه خدمات آموزشی، گردشگری و تجاری هوانوردی درکیش

شرکت هلی کوپتری ایران در زمینه توسعه خدمات آموزشی، گردشگری و تجاری هوانوردی درکیش با سازمان منطقه آزاد کیش همکاری می کند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت هلی کوپتری ایران و سازمان منطقه آزادکیش درتفاهم نامه ای بر ایجاد زمینه های همکاری در جهت بهره گیری از ظرفیت های موجود هلیکوپتری در فرودگاه جزایرکیش و هندورابی و تسهیل فرایند های موجود برای استفاده حداکثری از توان تخصصی و تجهیزات این شرکت درجهت توسعه خدمات آموزشی ،گردشگری، تجاری و هوانوردی در کیش و هندورابی تاکیدکردند.

دکترمظفری در این نشست با بیان اینکه توسعه گردشگری در بخش های مختلف از جمله محورهای فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش است گفت : در جزیره کیش زیر ساخت های مناسبی در بخش های مختلف فراهم شده و پتانسیل های نهفته ارزشمندی وجود دارد که باید از آنهابه شکل مطلوب استفاده کرد.

وی تصریح کرد: درشرایط کنونی کشورو فشارتحریم ها، نگاه ما به ظرفیت های کیش نگاه ملی است و تلاش می کنیم تا با استفاده از توانمندی بخش خصوصی زمینه توسعه همه جانبه کیش درجهت رونقاقتصادی ایران اسلامی فراهم شود.

دکترمظفری با تاکید براینکه  توسعه خدمات هوانوردی درکیش علاوه بر فراهم کردن زمینه سودآوری بخش   فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی های کشور درعرصه هوانوردی است تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش باهدف استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی درتوسعه صنعت گردشگری آماده است تا با شرکت هلی کوپتری ایران همکاری کند.

وی ابرازامیدواری کرد فعالان بخش خصوصی کیش با ارائه ایده های نوین و آسیب شناسی خدمات خود بتوانند سودآوری فعالیت های خود را افزایش داده و به توسعه و رونق اقتصادی کشورهم کمک کنند.

مستاجران رییس هیات مدیره شرکت هلیکوپتری ایران نیز ضمن اشاره به امکانات خوب این شرکت برای توسعه فعالیت های هوایی درکیش گفت: هوانوردی درشمارفعالیت های صنعتی روز دنیا محسوب شده وافراد پس از  آشنایی با این صنعت در بخش های آموزشی، علمی - تخصصی و تفریحی، علاقه و انگیزه بسیاری برای مشارکت و استفاده از ظرفیت های این صنعت نشان داده اند.

وی با اشاره به استقبال گسترده ساکنان و گردشگران از خدمات هلی کوپتری برای گشت روی جزیره با هواپیما های جایرو  فرصت، ظرفیت و امکانات خوب گردشگری در کیش گفت: صرفه اقتصادی در این حوزه تنها هدف ما نیست ،بلکه آغاز و استمرار موفق این طرح اهمیت ویژه دارد.

وی به اهمیت ترویج فرهنگ درکنارفعالیت های اقتصادی اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم تا برای هموطنانی که  علاقمند به بهره برداری از امکانات داخل کشور هستند فرصت های لازم فراهم شده تا از گسترش سفرهای خارجی و ترویج فرهنگ بیگانه پیشگیری شود.

مستاجران افزود: با توجه به قدمت و تجربیات شرکت هلیکوپتری ایران، ما آمادگی داریم که با پشتیبانی مناسب و محکم به کمک تیم کارشناسی و متخصصان برای این حوزه یک برنامه کوتاه مدت 5 ساله طراحی و بدون وقفه اجرا کنیم و به توافقی برسیم که در آینده شاهد جذب گردشگر در جزیره کیش و هندورابی باشیم.

لازم به ذکر است مسئولان شرکت هلی کوپتری ایران به همراه دکترمظفری و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش درسفری کوتاه به هندورابی ظرفیت های توسعه گردشگری ، خدمات آموزشی و تفریحی هوانوردی رادراین منطقه بررسی کردند.

گفتنی است شرکت هلی کوپتری ایران از سال های قبل درجزیره کیش فعالیت داشته است و ازآنجا که توسعه گردشگری  و اکوتوریست در جزیره هندورابی، و تقویت انواع گردشگری ازجمله گردشگری آموزشی درکیش ازجمله اهداف سازمان منطقه آزاد کیش است ، فعالیت های شرکت هلیکوپتری ایران می تواند زمینه جذب گردشگران علاقمند به بهره مندی از خدمات تفریحی و آموزشی هوانوردی و گشت های هوایی را در این منطقه تقویت کند.