توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای قشم

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس ستاد مرکزی و هماهنگی خدمات سفر کشور بر توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاهای جزیره قشم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج‌فارس از قشم، مرتضی رحمانی موحد در نشست با رئیس، قائم مقام و اعضای ستاد تسهیلات سفرهای قشم در سالن مرکز بین‌المللی رشد با بیان این مطلب گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی در جزیره قشم نقش مهمی در تقویت اقتصاد روستاها به همراه خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد این اقامتگاه‌ها با عنوان "کاشانه میهمان" در روستاهای قشم توانسته بخشی از گردشگران را به نقاط روستایی هدایت کند که نقش تاثیرگذاری در آشنایی مسافران با صنایع‌دستی هنرمندان روستایی، نحوه میهمان‌پذیری و انواع غذاهای سنتی آنان داشته است.

رئیس ستاد مرکزی و هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به تصویب و ابلاغ آئین‌نامه طرح نوروز 94 به دستگاه‌های مرتبط با سفر کشور اظهار امیدواری کرد که تعطیلات پایان سال براساس این آئین‌نامه، از شرایط متفاوتی نسبت به گذشته برخوردار باشد.

رحمانی موحد با تاکید بر اهمیت معرفی ظرفیت‌های در منطقه در حوزه پذیرش میهمان از سوی مسئولان هر استان، از مردم سراسر کشور نیز درخواست کرد قبل از سفر به هر نقطه از کشور، با کسب اطلاعات از ظرفیت‌های محل مورد نظر خود، اقدام به سفر کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی با تقدیر از تلاش صورت گرفته در کمیته‌های 13گانه ستاد تسهیلات سفرهای قشم، خواستار هماهنگی بیشتر این ستاد با ستاد تسهیلات سفرهای استان هرمزگان با هدف ایجاد شرایط بهتر ارائه خدمات به مسافران به ویژه در ایام نوروز در این استان و منطقه آزاد قشم شد.

قشم