توسعه اسکله‌های چابهار مورد توجه است

معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سهم بندر چابهار در بازرگانی داخلی و خارجی و ترانزیت کالا را در اقتصاد کشور باید مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، باقر کرد افزود: سطح خدمات دریایی از قبیل راهنمایی شناورها یدک‌کش، علائم کمک ناوبری و خدمات لجستیکی در بنادر استان باید ارتقا یابد.

معاون استاندار گفت: برای رسیدن به اهداف بلند اقتصادی در بندر چابهار، توسعه اسکله‌های این بندر در درجه اول اهمیت قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: دولت توسعه بندر چابهار را به عنوان یک طرح ملی دیده و اجرای طرح‌های ملی باید با عناصری همچون آینده‌نگری، تفکر استراتژیک و با هدف ارتقاء منافع و مزیت‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی عجین شود.

باقر کرد افزود: یکی از سیاست‌های مهم دولت، مدرنیزه‌کردن بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار از طریق احداث اسکله‌های مدرن وارتقاء قابلیت‌های این بنادر برای پذیرش کشتی‌های سایز بزرگ و کانتینری است.

معاون استاندار در ادامه با اشاره به نقش مهم دانشگاه دریانوردی چابهار در این منطقه نیز گفت: پیوند رشته‌های تحصیلی دانشگاه بین‌المللی چابهار با زمینه‌های صنعتی در منطقة آزاد از اهمیت شایان توجهی برخوردار است که باید در راستای توسعه این منطقه مورد توجه قرار داشته باشد.

وی در همین رابطه افزود: ارتباط رشد صنعت و دانشگاه در چابهار باید بتواند سیاست‌گذاری‌های بنگاه کوچک و متوسط و بزرگ را مشخص کند و اولویت‌های لازم را برای توسعه شبکه‌ای‌شدن و رشد خوشه‌های صنعتی، پارک‌های علمی فناوری، برقراری ارتباطات مستمر پیمانکاران را به‌صورت فزاینده با توجه به اهمیت روابط کسب و کار به‌وجود آورد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: سیاست‌ها و راهبردهای منطقه آزاد چابهار، در ارتباط با مزیت‌های رقابتی موجود در منطقه و نیازهای اقتصادی کشور باید بتواند در تعامل با فعالیت‌های دانشگاهی به تشویق صادرات و ایجاد فرصت‌های گوناگون شغلی و اشتغال‌زایی کمک کند.

چابهار