معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش:

تمامی ارزاق عمومی مورد نیاز شهروندان وگردشگران کیش تامین شده است

محمدرضا سعیدی گفت: شهروندان وگردشگران کیش درخصوص تامین ارزاق عمومی نگرانی نداشته باشند.

به گزارشروابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با هدف کنترل قیمت ها و نظارت بر نرخ عرضه کالاها، دومین نشست کار گروه تنظیم بازار به همت معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش و با حضور محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی، علی عرب مدیرعامل شرکت عمران ، آب وخدمات،  علی امیدی مدیر بازرگانی معاونت اقتصادی، محمد پازوکی مدیر اجتماعی معاونت فرهنگی سازمان، سید محمود نوراشرف الدین معاون سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش، نمایندگان ادارات حقوقی و بازرسی سازمان و جمعی از نمایندگان صنوف پذیرایی و تامین کننده ارزاق عمومی، کالاهای مصرفی و پروتئینی برگزار شد.

محمدرضا سعیدی دراین نشست با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد کیش با تهیه فهرستی از سبد مصرفی خانوار به صورت مستمر در حال رصد تغییر قیمت ها است گفت: طرح راه اندازی بازار میوه وتره بار با همکاری شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش و شرکت عمران ، آب وخدمات در دستور کار قرار گرفته است و تا زمان آماده سازی محل دائمی، مکانی به صورت موقت به بازار میوه وتره بار اختصاص داده می شود.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با تاکید دکتر انصاری لاری یکی از اقدامات انجام شده برای تامین رفاه شهروندان وگردشگران جزیره کیش اختصاص انباری به وسعت هزار مترمربع با تنخواه گردان  30 میلیارد ریال برای ارزاق عمومی است.

محمدرضا سعیدی درادامه گفت: چنانچه درخصوص حمل کالاها به کیش مشکلی به وجود بیاید تمهیدات لازم برای حمل کالا با هواپیما اندیشیده شده وهماهنگی های این موضوع نیز انجام شده است.

وی تاکید کرد: تمامی ارزاق عمومی در جزیره کیش موجود است وشهروندان بدون نگرانی ودغدغه براساس میزان نیاز خود خرید کنند.

مدیراداره بازرگانی معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز از  تشدید نظارت بر اماکن و فروشگاهای عرضه مواد غذایی  اشاره کرد و گفت: کارشناسان این اداره با بازرسی های متعدد در دوشیفت کاری و حتی روزهای تعطیل با گرانفروشی و افراد خاطی برخورد می کنند و در صورت ادامه تخلف نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام می کنند.

علی امیدی افزود: 1900 بازرسی در شهریور انجام شد که 8 مغازه بدلیل رعایت نکردن موارد تذکر داده شده پلمپ شدند.

وی در پایان با اشاره به فعالیت سامانه 124 مدیریت بازرگانی معاونت اقتصادی سازمان برای دریافت گزارش های مردمی، شکایات و انتقادات در خصوص گرانفروشی گفت: شهروندان می توانند هرگونه گرانفروشی ، کم فروشی و احتکار کالا را از طریق این شماره گزارش کنند. ناظران سازمان منطقه آزاد کیش هم ضمن نظارت مستمر بر نرخ گذاری ها و الزام نصب اتیکت قیمت بر روی کالاها با هرگونه گران فروشی و احتکار کالا برخورد قاطع و قانونی می کنند.