تلاش شرکت عمران، آب و خدمات کیش بر اجرای طرحهای زیست محیطی در توسعه جزیره

مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، در بازدید از چند طرح عمرانی بر ضرورت توسعه فضاهای سبز عمودی در جزیره کیش تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس مقدس زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، در بازدید از طرح های تکمیل رینگ دوچرخه سواری و ساخت پارک های نوبنیاد یک و سه با تاکید بر توسعه فضای سبز عمومی در منطقه اظهار داشت: خوشبختانه سرانه فضای سبز جزیره کیش یازده برابر متوسط سرانه سبز کشور است و در سال های گذشته تلاش های ارزنده ای در توسعه فضای سبز منطقه انجام شده که امسال با اقدامات عمرانی از جمله ساخت دو پارک در شهرک نوبنیاد، توسعه و توزیع فضاهای سبز شهری در کیش شرایط مناسب تری خواهد یافت.

مقدس زاده افزود : باوجود توجه جدی به فضای سبز عمومی، موضوع فضای سبز عمودی همچنان در کیش مغفول مانده که امیدوارم با تلاش های همکاران در واحدهای فنی و امور شهری شرکت این مسئله نیز بزودی برطرف شود.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات در ادامه توجه جدی تر به محیط زیست را از مبانی برنامه های شرکت عمران عنوان کرد و افزود: ساکنان جزیره کیش در آینده نزدیک در این زمینه خبرهای خوبی دریافت خواهند کرد.

لازم به ذکر است منظور ازسطوح سبزعمودی تمامی دیوارها، نرده ها ستونها، سایبانها، لبه های بیرونی پنجره ها، لبه بامها، بالکنها، ساختمانها ، معابر و فضاهای عمومی شهری است که به نوعی توسط گیاهان زینتی پوشش داده می شود تا اهداف خاص ایجاد فضای سبزعمودی را تامین نماید. استفاده از این گیاهان در این سطوح راهکاری مناسب جهت استفاده از سطوحی است که هیچ گونه کاربری نمایشی ندارند.گسترش فضای سبز شهری، جلوگیری از آلودگی هوا، تعدیل درجه حرارت محیط، ایجاد مناظری چشم انداز وجالب ونقش زیبایی شناسی آن از جمله اهداف توسعه فضای سبز عمودی است.