تلاش برای بالفعل کردن ظرفیت های گردشگری چابهار

رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سفر خود را از نوار ساحلی چابهار تا بوشهر که بخشی از نوار ساحلی جنوب کشور است،با هدف شناسایی ظرفیت های گردشگری و جذب سرمایه گذاری آغاز کرد.

مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به همراه قباد افشار رییس سازمان اراضی برای بازدید از نوار ساحلی جنوب کشور وارد چابهار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سفر خود را از نوار ساحلی چابهار تا بوشهر که بخشی از نوار ساحلی جنوب کشور است،با هدف شناسایی ظرفیت های گردشگری و جذب سرمایه گذاری آغاز کرد.

مسعود سلطانی فر در آغاز سفر خود از مرز دریایی چابهار گفت: هدف ما این است که ظرفیت های این منطقه مرزی دریایی مانند مرز شمالی کشور، شناسایی شده و به ظرفیتی بالفعل تبدیل شوند.

وی ظرفیت های بی نظیر موجود در این منطقه بخصوص در حوزه اکوتوریسم  را فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران استان های هم مرز با ایران و ایرانی های خارج از کشور دانست .

معاون رییس جمهور در جریان بازدیداز بندر کنارک،منطقه کهیر،گوردیم، تنگ و زرآباد  خاطرنشان کرد: بعضی از چشم اندازها و مناظر اکوتوریستی در ایران و دنیا کم نظیر است؛ این مناطق با چشم انداز بی نظیر و  مشرف به دریا می توانند منطقه منحصر بفردی برای گردشگری باشند.

وی با اشاره به دریا و کوه های مینیاتوری چابهار گفت: قابلیت کویرنوردی،اتومبیل رانی در صحرا، ورزش های دریایی و ساحلی امکان ایجاد منطقه گردشگری را فراهم می کند.

 سلطانی فر سپس از گل فشان های تنگ،بلبلوک و چشمه شورعین در منطقه دهستان کهیر بازدید کرد.

بر اساس این گزارش ؛معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز از طریق مرز دریایی و زمینی  از منطقه آزاد چابهار به سمت بوشهر سفر می کند.

گفتنی است؛منطقه مرزی دریایی در جنوب کشور که  3 هزار کیلومتر است از بندر گواتر در شرق ایران در مرز پاکستان شروع شده و تا اروند رود ادامه پیدا می کند.

چابهار