تقدير هنرمندان از برگزاري نخستين سپوزيوم بین المللی مجسمه سازی کیش

هنرمندان شركت كننده در نخستين سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش با ابراز رضايت از برگزاري اين رويداد هنري از مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش قدرداني كردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هنرمندان خارجي و ايراني شركت كننده در سمپوزيوم بین المللی مجسمه سازی کیش ضمن ابراز رضايت از نحوه برگزاري ، اقدام مسئولان اين منطقه آزاد درجهت فراهم كردن زمينه حضور هنرمندان بين المللي و ساخت آثار هنري براي فضاهاي شهري جزيره كيش را شايسته تقدير دانستند.

"بياتا روستاس" هنرمند سرشناس مجارستاني كه تا كنون در بيش از 30 نمايشگاه و سمپوزيوم بين المللي شركت كرده مي گويد: اين سمپوزيوم در سطح بسيار بالايي برگزار شده و امكانات و ابزار مهيا شده براي هنرمندان نيز به خوبي مهيا شده است.

وي كه برنده 7 جايزه بين المللي از جمله جايزه نخست ششمين سمپوزيم بين المللي تهران است گفت: برگزاري اين رويداد هنري تاثير زيادي در ايجاد ارتباط فرهنگي و هنري در جزيره گردشگري كيش خواهد داشت.

روستاس با بيان اينكه تجربه مجسمه سازي در كنار ساحل دريا را در بسياري از نقاط دنيا داشته  تاكيد كرد كه كار در كنار خليج فارس و آبهاي زيبا و شفاف كيش به طور قطع تجربه اي منحصر براي او بوده است.

"حميدرضا صادق زاده" هنرمند ايراني شركت كننده در اين سمپوزيوم نيز با ابراز رضايت از برگزاري اين رويداد هنري در كيش گفت: برگزاري اين سمپوزيوم كار كوچكي نبوده و تصميم مديران جزيره كيش براي برگزاري اين رويداد هنري در كيش جاي تقدير دارد.

وي خلق آثار هنري در اين سمپوزيوم را در تغيير فضاي شهري كيش و ورود به فضاي هنر معاصر كشور تاثيرگذار دانست و ابراز اميدواري كرد برگزاري اين رويداد هنري  در جزيره كيش تداوم داشته باشد.   

"ويكتور كوپاچ" ديگر هنرمند خارجي حاضر در اين سمپوزيوم نيز ضمن ابراز رضايت از برگزاري اين گردهمايي هنري گفت: به طور قطع در دوره بعدي اين سمپوزيوم شركت خواهد كرد.

اين هنرمند اهل كشور بلاروس كه نخستين حضور خود در ايران و در كنار مجسمه سازان ايراني تجربه مي كند گفت: مجسمه سازان ايراني ازنظر حرفه اي از سطح بالايي برخوردارند و نخستين تجربه من در كنار هنرمندان ايراني بسيار شگفت انگيز بوده است.

"آلسيو رانالدي" مجسمه ساز ايتاليايي حاضر در اين سمپوزيوم نيز ضمن ابراز خرسندي از برگزاري اين سمپوزيوم گفت: امكانات و تسهيلات خوبي براي شركت كنندگان در اين سمپوزيوم فراهم شده و آثار خلق شده در اين رويداد هنري زمينه مناسبي براي ارتقاء سطح فرهنگي جزيره گردشگري كيش فراهم كرده است.

وي كه در نخستين سمپوزيوم مجسمه سازي تهران نيز شركت كرده، سطح كار مجسمه سازان ايراني را خوب توصيف و از حضور چند باره خود در ايران و جزيره كيش ابراز رضايت كرد.

"محمد رضا يزدي" ديگر مجسمه ساز ايراني نيز با بيان اينكه اين سمپوزيوم از نظر شرايط و امكانات برگزاري و اعتبار هنرمندان شركت كننده به صورت حرفه اي برگزار شده گفت: به طور قطع در سالهاي آينده با كسب تجربيات بيشتر در برگزاري اين رويداد هنري با كيفيت بسيار بالاتري برگزار خواهد شد.

وي خلق و نصب مجسمه هاي ساخته شده در اين سمپوزيوم را باعث ايجاد هويت شهري و فرهنگي براي جزيره كيش دانست و افزود: اين سمپوزيوم در آينده پيامدهاي مثبتي براي جزيره كيش خواهد داشت.

نخستین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی کیش با حضور 12 هنرمند خارجی و 5 هنرمند داخلی از 19 بهمن در ساحل دماغه هور در غرب جزيره كيش آغاز و 10 اسفند به كار خود پايان مي دهد.

در اين سمپوزيوم درکنار هر هنرمند یک دستیار حضور دارد که هنرمندان را در ساخت آثار حجمی همراهی می کند و طبق نیاز سنجی صورت گرفته از سوی مدیران منطقه آزاد کیش در نهایت آثار در جزیره نصب خواهد شد.

همچنين درحاشيه برگزاری سمپوزیوم، نمایشگاهی از 42 اثر راه یافته به بخش نمایشگاهی برگزار می شود.  

گفتنی است در بخش اصلی سمپوزیوم در نهایت به سه اثر برگزیده به ترتیب 7هزار، 5 هزار و سه هزار دلار و دیپلم افتخار به عنوان جایزه تعلق خواهد گرفت و سه هزار دلار به عنوان ورودیه پرداخت می شود.