گام بزرگ سازمان منطقه‌ آزاد درتحول اقتصاد کیش؛

تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و بانک ملت امضا شد

با امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و بانک ملت٫ گامی بزرگ در توسعه تجاری وگردشگری کیش برداشته شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با هدف ارتقاء سطح همکاری های متقابل، گسترش بسترهای مناسب برای ارائه خدمات و تسهیلات بانکی و بهره مندی طرفین از توسعه این مراودات،  تفاهم نامه همکاری ما بین سازمان منطقه آزاد کیش و بانک ملت امضاء شد.

باتوجه به پتانسیل های قانونی و مالی طرفین، انعقاد این تفاهم نامه گام بزرگی در مسیرتوسعه اقتصادی وگردشگری جزیره کیش است و با اجرایی شدن موضوعات مورد تفاهم همه بخش های جزیره کیش از منافع این تفاهم نامه منتفع خواهند شود.

توسعه ناوگان هوایی شرکت هواپیمایی کیش با خرید 10 فروند هواپیما با مشارکت بانک ملت یکی از موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه است که بی شک با فراهم شدن زیرساخت های مناسب در بخش هوایی، بستری مناسب برای ایجاد خطوط پروازی به دیگر کشورها، افزایش کیفیت در بخش خدمات رسانی و ایجاد توان رقابتی با دیگر مناطق گردشگری جهان مهیا می شود.

توسعه جزیره هندورابی بخش دیگری از این تفاهم نامه است که مقرر شد سازمان منطقه آزاد کیش سایتی را در این جزیره به منظور ساخت مجموعه تفریحی، اقامتی و پذیرایی در اختیار بانک ملت قرار دهد تا با رویکرد اکوتوریست یک مجتمع گردشگری با ویژگیهای شاخص و در سطح استانداردهای روز جهان در جزیره هندورابی ساخته شود.

ساخت هتلی در جزیره کیش با طراحی و امکانات منحصر بفرد که به یکی از جاذبه های گردشگری این جزیره تبدیل شود از دیگر موضوعات قید شده در این تفاهم نامه است.

همچنین مشارکت و حمایت بانک ملت از طرح ها و پروژه های زیر ساختی سازمان منطقه آزاد کیش، مشارکت در پروژه تمدن ها به عنوان یکی از برترین زون های گردشگری کیش که در حال حاضر توسط کارشناسان و متخصصان سازمان منطقه آزاد کیش در دست طراحی است نیز از مفاد این تفاهم نامه است.

افزایش خدمات دهی به شهروندان، استقرار تجهیزات مدرن بانکی و راه اندازی سامانه های نوین مالی، همکاری در حوزه های ارزی و نقل و انتقال ارز٫ انجام فعالیت در زمینه بورس کالا و انرژی و اوراق بهادار، پرداخت تسهیلات حمایتی و مشارکت در پروژه های بخش خصوصی در راستای رشد و رونق اقتصادی و تجاری جزیره کیش از دیگر بخش های مطرح شده در این تفاهم نامه است.   

براساس این تفاهم نامه فرصتی مناسب برای مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش و بانک ملت فراهم شده است  به گونه ای که ظرفیت های اقتصادی موجود در بخش بانکی در کنار اختیارات و ماموریت سازمان منطقه آزاد کیش می توانند تحولی بزرگ در توسعه گردشگری و تجارت جزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد کشور ایجاد کنند.

گفتنی است این تفاهم نامه شنبه 7 آذر با حضور دکتر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و علی رستگار مدیرعامل بانک ملت امضاء شد و پس از طی مراحل قانونی بزودی عملیات اجرای مفاد آن در جزایر کیش و هندورابی آغاز خواهد شد.