به مناسبت روز کیش منعقد شد:

تفاهم نامه ایجاد صندوق مشترک سرمایه گذاری کیش و بانک صنعت و معدن

تفاهم نامه ایجاد صندوق مشترک سرمایه گذاری کیش و بانک صنعت و معدن با هدف تامین منابع مالی طرح های نیمه تمام در کیش امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای که صبح روز یکشنبه20 آبان در سازمان منطقه آزاد کیش برگزارشد، معراج نادری مدیر عامل موسسه توسعه تجارت کیش از شرکت های تابعه این سازمان و محمد مشاری مدیر عامل شرکت کارگزاری صنعت و معدن برای تاسیس صندوق مشترک سرمایه گذاری کیش و بانک توسعه تجارت تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

همکاری در حوزه های طراحی و به کارگیری ابزارهای نوین مالی جهت تامین مالی پروژه ها و توسعه اقتصادی کیش و خلق ثروت برای ساکنان کیش از جمله مهم ترین اهداف این صندوق سرمایه گذاری است. 

بر اساس این گزارش جذب نقدینگی های سرگردان در منطقه آزاد کیش و هدایت آن به چرخه تولید، کسب بازدهی مناسب برای سرمایه گذاران، همکاری در طراحی ابزارهای نوین تامین مالی با محوریت بازار سرمایه جهت تامین مالی پروژه های مستقر درکیش و همکاری های مشترک در حوزه فرهنگ سازی و برگزاری نمایشگاه های تخصصی بازار سرمایه در کیش از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

دکتر انصاری لاری در جلسه امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه تبدیل وضع نامطلوب تامین منابع مالی بیش از 153 طرح عمرانی، گردشگری و تجاری نیمه تمام در جزیره کیش به یک وضعیت مطلوب، مهمترین هدف ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترک کیش بوده است، افزود: تاسیس یک مرکز پولی و مالی ملی، منطقه ای و بین المللی در جزیره کیش از جمله اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش است و در راستای فراهم کردن مقدمات لازم تاسیس این مرکز، نخستین گام ایجاد یک صندوق سرمایه گذاری مشترک در کیش بود.

وی افزود: با تلاش معاونت سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش و موسسه توسعه تجارت کیش، صندوق سرمایه گذاری مشترک کیش با خرید بخش اعظم سهام صندوق سرمایه گذاری بانک صنعت و معدن ایجاد شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، با تاکید بر اینکه امروزه در نظام اقتصادی جهان سرمایه های خرد در یک صندوق جمع آوری شده تا بتوان طرح های کلانی را اجرا کرد، اظهار داشت: با آغاز فعالیت این صندوق و اعلام فراخوان در چند روز آینده، ساکنان جزیره کیش و تمامی هموطنانی که در داخل و یا خارج از کشور علاقمند به مشارکت در توسعه و آبادانی این جزیره هستند می توانند سرمایه های اندک خود را در این صندوق سرمایه گذاری کنند تا زمینه اجرای طرح های بزرگ عمرانی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در این منطقه آزاد فراهم شود. طرحی که در نهایت رونق، توسعه و آبادانی بیشتر جزیره کیش را به همراه خواهد داشت.

به گفته انصاری لاری، ایجاد هلدینگ سرمایه گذاری قوی و همچنین ایجاد مرکز مالی و پولی ملی، منطقه ای و بین المللی درکیش، مراحل بعدی فعالیت های صندوق سرمایه گذاری مشترک کیش خواهد بود.    

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور انجام چنین فعالیت هایی کار چندان سهلی نیست، ابراز امیدواری کرد با بهبود و پایداری شرایط اقتصادی کشور امکان استفاده از ظرفیت های نهفته جزیره کیش برای ایجاد مرکز مالی و پولی بین المللی و توسعه تجاری و اقتصادی کشور فراهم شود.

محمد مشاری مدیر عامل شرکت کارگزاری صنعت و معدن نیز در این نشست از آمادگی کامل بانک صنعت و معدن برای حمایت از صندوق سرمایه گذاری مشترک کیش خبرداد و تصریح کرد: این صندوق سرمایه گذاری مشترک تغییرات بسیار موثر و آشکاری را در زمینه تامین منابع مالی طرح های عمرانی و توسعه ای در جزیره کیش ایجاد می کند.

وی افزود: در مراحل بعد ایجاد صندوق های پروژه و صندوق های استارت آپی را در دستور کار داریم. 

یاد آورمی شود، همزمان با20 آبان و گرامیداشت روز کیش ده ها برنامه فرهنگی، ورزشی و عمرانی در جزیره کیش با حضور مسئولان کشوری و محلی برگزار شد.