تغییر در وسعت منطقه آزاد ماکو مستلزم تصویب مجلس است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: منطقه آزاد ماکو دروازه اصلی حمل و نقل جاده‌ ای اروپا با ایران است و هر نوع تغییری در وسعت این منطقه مستلزم تصویب مجلس است.

اکبر ترکان در جریان بازدید از گمرک بازرگان و طرح های عمرانی منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در آذربایجان غربی، اظهار کرد: منطقه آزاد ماکو دروازه اصلی حمل و نقلی جاده ای کشور و دروازه اصلی تجارت با اروپاست.

وی با بیان اینکه زیر ساخت‌های منطقه آزاد ماکو مورد اهمیت است، گفت: همت استاندار آذربایجان شرقی، مدیر منطقه و اعضای هیات مدیره بر این است این زیر ساخت‌ها مهیا شود.

ترکان تصریح کرد: در حال حاضر محور ایواوغلو بازرگان و فرودگاه اصلی‌ترین این زیر ساخت‌ها است که امیدوارم با موفقیت به نتیجه برسد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اضافه کرد: در مرز بازرگان هم فعالیت های خوبی صورت گرفته است. دالان‌های جدید برای اینکه بتواند همزمان دو خط تریلی خارج بشود و دو خط از صف‌های تریلی وارد شود، الان مهیا شده و امیدواریم دیگر گرفتاری های صف های طولانی در مرز نداشته باشیم.

وی در مورد وضعیت کنونی این منطقه و برنامه های دبیر خانه برای افزایش یا کاهش وسعت منطقه آزاد ماکو گفت: وسعت این منطقه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و هر نوع تغییری مستلزم تصویب مجلس است؛ بنابراین بررسی هایی در حال انجام است و بدون افزایش در مساحت شاید مرزهای منطقه اصلاحات جزئی نیاز داشته باشد که البته همین اصلاحات هم باید لایحه شود و در مجلس مورد تصویب قرار بگیرد.

ماکو