معاون رئیس جمهور در همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت کشور درکیش :

تعجیل ما در امور برای رهایی اقتصاد کشور از بند تحریم ها بود

پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت کشور با حضور معاون رییس جمهور در جزیره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مراسم صبح روز پنجشنبه 5 اسفند با حضور دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه، مرادخانی معاون امور هنری وزارت ارشاد، عارف نیا مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور بیش از 120 هنرمند پیشکسوت در رشته های سینما، تئاتر، تلویزیون، هنرهای تجسمی، موسیقی، هنرهای آیینی و سنتی در هتل مارینای کیش برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمد باقر نوبخت در خصوص علت سفر خود به جزیره کیش و حضور در این مراسم گفت: امروز در جمعی از هنرمندان هستم که سالها با آنها زندگی کرده ام و دوران نوجوانی و جوانی را در کارهای هنری مختلف با این بزرگان طی کرده ایم. شما اعضای خانواده ما هستید و با شما بزرگ شده ایم.

وی با بیان اینکه در کشور موقعیتی پیش آمده تا در مسیر توسعه در خدمت مردم باشیم، افزود: ما بر این اعتقادیم که در این فرصت کوتاه که برای توسعه کشور در اختیار ماست، تعجیل کنیم تا اقتصاد کشور را از بند تحریم ظالمانه نجات دهیم و تلاش کردیم تا اتهام نابجایی که از سوی سازمان های بین المللی بر ملت ما روا شده است را فرو پاشیم. آنها مردم ما را ملتی جنگ طلب می دانستند که به دنبال استفاده نادرست از انرژی هسته ای است و 5 قطعنامه اشتباه را بر علیه ملت ما صادر کردند. ما به دنبال باز کردن این حلقه ظالمانه بودیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه توسعه کشور، فقط تکمیل و ساخت زیر بنا های کشور نیست، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 2 هزار کیلومتر از خطوط راه آهن کشور که از سالیان قبل در کشور احداث شده بود را در دست باز سازی و احیاء داریم که باید تا پایان این دولت به اتمام برسد و به زودی 4 مرکز استان دیگر به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی داخلی و خارجی متصل می شوند.

وی از خرید اولین هواپیما و ملحق شدن به ناوگان هوایی کشور به عنوان اقدامی در جهت شکسته شدن تحریم ها نام برد و افزود: کشور ما پیش از این بدلیل تحریم های ظالمانه محکوم بود هواپیماهای دست دوم و نا مناسب را استفاده کند. اما در پی تلاش های صورت گرفته با خرید هواپیماهای نو نشان دادیم دیوار تحریم ها شکسته شده و هواپیماهای دیگری نیز به ناوگان هوایی ما اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از توسعه فرهنگی به عنوان یکی از ابعاد توسعه در کشور نام برد و یاد آور شد: امروز در این مراسم به من و همچنین فرزندانمان آموختید که این کشور فقط به پل، جاده، راه آهن و سایر زیر ساختها نیاز ندارد. شما آموختید تا فرزندان ما انسان های فهیم و فرهیخته را شناسایی و معرفی کنند و آنها را برای نسل های آینده نیز نگه دارند.

وی در پایان گفت: اعتقاد ما این است که باید در همه ابعاد از جمله عرصه فرهنگ، هنر، اقتصاد و غیره با تمام محدودیت ها تلاش کرد تا به توسعه دست یافت.

همچنین در این مراسم، عارف نیا معاون وزیر ارشاد به قرائت پیام سید رضا صالحی امیری وزیر ارشاد پرداخت.

وزیر ارشاد کشور در پیام خود خطاب به هنرمندان پیشکسوت کشور گفت: هنر روح حیات بخش زندگی است و هنرمند با دم مسیحایی خود، به جسم این زندگانی، جانی دوباره می بخشد. هنرمند، آفریننده زیبایی و خالق لحظات سرشار از حس دوستی و مهربانی است. هنرمندان بهانه زیستن در این جهان هستند و بی وجود آنان، تحمل سختی ها و کج مداری های روزگار، دشوار و نا ممکن بود.

وی در ادامه در پیام خود گفت: در این میان هنرمندان پیشکسوت، همچون نگینی بر تارک هنر این مرز و بوم می درخشند و همچون اختری، آسمان پر ستاره هنر سرزمین ایران را نورانی تر می کنند. آنان بر غنای فرهنگی ما می افزایند و اصالت فرهنگی را معنا می بخشند. هنرمندان پیشکسوت، سرمایه تکرار ناپذیر فرهنگی ما هستند و برای نیل به توسعه همه جانبه و پایدار، نیازمند بهره گیری در خور از این سرمایه عظیم هستند. چرا که بر این اعتقادیم که مسیر توسعه و تعالی کشور، از فرهنگ آغاز می شود و بدون توسعه فرهنگی، هر توسعه ای ناقص و ناپایدار است.

صالحی امیری در بخشی دیگر از پیام خود گفت: جوانی، شادابی، تحرک و پویایی، در کنار پیری و افتادگی معنا می یابد و هیچ جوان هنرمند و خلاقی از برکت و نعمت وجود هنرمندان پیشکسوت بی نیاز نیست و آنان که در پی کسب معرفت حقیقی هستند، باید از چشمه سار بزرگان و استادان خویش، سیراب شوند. تکریم هنرمندان پیشکسوت، وظیفه ای سازمانی و عملی اخلاقی است و در زمانه ای که نیاز به اخلاق و اخلاق گرایی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود، اهمیت این مهم دو چندان است.

وی در این پیام در خصوص وظیفه وزارت ارشاد در قبال هنرمندان کشور، یاد آور شد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند تا نسبت به تکریم و ارتقای منزلت هنرمندان پیشکسوت، تمامی سعی و کوشش خود را به کار گیرد و حفظ کرامت هنرمندان را، اعتبار و آبروی خود می داند.

وی در پایان این پیام اظهار داشت: بر این باورم که تکریم شما عزیران، عبادت و شکرگزاری به درگاه خالق هستی است که خود زیباست و زیبایی را دوست دارد و در این باور ذره ای تردید ندارم و از هیچ تلاشی برای حرمت نهادن به جایگاه رفیع هنرمندان پیشکسوت فرو گذار نخواهم کرد.

همچنین در این مراسم ابراهیم رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن خوشامدگویی به این هنرمندان پیام علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش را قرائت کرد.

لازم به ذکر است، در این مراسم اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت کشور از دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تقدیر کردند و پرویز بیگی حبیب آبادی شاعر پیشکسوت کشور، قطعه شعری را به ایشان تقدیم کرد. همچنین به قید قرعه به تعدادی از هنرمندان پیشکسوت کشور هدایایی اهدا شد.