مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش:

تعامل و مشارکت با بانکها می تواند موجب درآمد پایدار برای طرفین باشد

در نشست دکتر مظفری با رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت ،زمینه ها و شرایط سرمایه گذاری در پروژه های کیش تشریح و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی که با حضور دکتر مظفری مدیر عامل سازمان، ناصر آخوندی سرپرست معاونت اقتصادی و رضا دولت آبادی مدیر عامل بانک تجارت برگزار شد، در خصوص مشارکت ها و تعاملات بانک تجارت و سازمان منطقه آزاد کیش بحث و تبادل نظر شد.

 دکتر مظفری در این نشست با بیان اینکه طی سال های گذشته در جزیره کیش در حوزه زیر ساختی  کار های خوبی انجام شده است گفت: اگرچه حرکت های انجام شده خوب است اما  ایده آل نیست و پتانسیل ها و ظرفیت ها ی فراتر از این حد داریم ، در بخش ساخت و ساز نیز 54 هتل ساخته شده و به همین میزان هم هتل در حال ساخت است.

 مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود : امروز در حوزه گردشگری کیش تبدیل به یک برند شده است و پروژه های خاص  با رویکرد گردشگری و برنامه 3 ساله در دست اقدام استو صندوق هایی برای پروژه ها تعریف شده است که بتوانیم با ابزار های مالی و همکاری با بانکها از جمله بانک تجارت پروژه ها را شروع کنیم.

مظفری همچنین با تشریح وضعیت سواحلی که می تواند در بحث گردشگری مفید واقع شود گفت: 42 کیلومتر ساحل بسیارعالی با موقعیت خوب داریم که امکان اجرای پروژه های خاص در این سواحل بی نظیر با همکاری بانک ها  وجود دارد و می توان با این مشارکت ها و تعاملات از سواحل به بهترین شکل استفاده می شود و باعث آبادی این نقاط در جزیره شویم . در برنامه سازمان  نو سازی بخش های قدیمی سواحل نیز  قرار دارد. و ما اجازه ساخت و ساز های غیر مجاز و ناهمگون و بی برنامه را در سواحل زیبای این جزیره را نخواهیم داد.

دکتر مظفری با اشاره به این نکته که  مشارکت ها می تواند درآمد پایداری برای طرفین به همراه داشته باشد گفت: در حوزه بهداشت سلامت ، درمان و همچنین توریسم سلامت، با توجه به شرایط آب و هوایی کیش، این جزیره مناسب گذراندن دوره نقاهت و درمان بیمارانی است که نیاز به محیط آرام و پاک دارند تا با سلامت کامل به شهر ها ی خود بازگردند. و این یک فرصت و ظرفیت سرمایه گذاری است.بنابراین بانک ها در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیزمی توانند در جزیره فعالیت داشته باشند.

مدیر عامل سازمان در ادامه اظهار داشت: ساخت کمپ های استاندارد فیفا نیز تیم های فوتبال کشور هایی که در زمستان ها هوای سرد دارند مانند روسیه و شمال اروپا جهت  تمرین و مسابقات را به جزیره کیش جذب کند که حرکتی بزرگ و کاملا اقتصادی است و موجب برند شدن جزیره کیش در این زمینه خواهد شد.

همچنین ناصر آخوندی سرپرست معاونت اقتصادی سازمان نیز  زمینه ها و شرایط سرمایه گذاری پروژه های کیش را برای حضار تشریح کرد.

در پایان این نشست مدیرعامل بانک تجارت برای همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش پیشنهادات و پیش نیاز های مشارکت را بیان کرد و آمادگی کامل خود را برای همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش اعلام داشت و در خصوص انجام پروژه ها با تعهد بانک تجارت گفت: گشایش   LC برای پیمانکاران الگوی مناسبی است که می تواند در پروژه های کیش با تعهد این بانک انجام شود.

شایان ذکر است که در پایان تفاهم نامه میان سازمان منطقه آزاد  کیش و بانک تجارت امضا شد.