تشکیل کارگروه مشورتی با حضور نمایندگان جوامع صنفی کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با حضور در مجمع سالانه جامعه هتلداران و مراکز اقامتی، ضمن تقدیر از عملکرد دکتر مونسان مدیرعامل سابق این سازمان در خصوص توسعه زیر ساخت های این جزیره، پیشنهاد تشکیل کار گروه مشورتی با حضور نمایندگان و نخبگان صنوف مختلف را ارائه داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر انصاری لاری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش عصر روز گذشته با حضور در بین سرمایه گذاران و مدیران هتل های کیش ضمن آشنایی با مشکلات و موانع پیش روی این جامعه، از فعالان اقتصادی خواست تا با شناخت ظرفیت‌های مغفول حوزه خود در مسیر مبارزه با رکود گام بردارند.

دکتر انصاری لاری ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌ های مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش گفت: دکتر مونسان از ابتدای ورود خود به جزیره کیش در جهت ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی ضروری و متناسب با جمعیت ساکن و گردشگران منطقه تلاش فراوان کرد.

وی افزود: ایجاد نیروگاه شماره 2 از جمله طرح های زیر ساختی بود که با هدف رفع مشکلات قطعی برق، افزایش ظرفیت ذخیره‌ سازی آب و تأمین نیاز منابع انرژی جمعیت رو به رشد جزیره کیش اجرا شد و مجموعه این اقدامات مسیر تحول جزیره کیش را هموار ساخت.

دکتر انصاری لاری در این جلسه وجود تفاهم و همدلی بین سازمان منطقه آزاد کیش با ساکنان و فعالان اقتصادی را ضروری دانست و اظهار داشت: تفاهم یعنی فهم عمیق طرفین از یکدیگر که لازمه رسیدن به نتایج مثبت در تمام امور است.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش با تقدیر از عملکرد جناب آقای دکتر مونسان و همکاران ایشان در توسعه فیزیکی کیش گفت: علی رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته در سال‌ های گذشته، جای تفاهم متقابل در جزیره کیش خالی است و ما باید بدانیم که در جزیره کیش بخش خصوصی و دولتی رقیب یکدیگر نیستند و باید از تمام ظرفیت های این منطقه برای رسیدن به تحول استفاده کرد.

وی با فراخوان فعالان اقتصادی برای تشکیل یک گروه مشورتی در کنار مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش افزود: قبل از هر اقدامی باید گروهی هفت نفره از نخبگان جوامع صنفی کیش جهت همراهی سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شود تا با ارائه راه حل و راهکارهای مناسب به رفع مشکلات موجود پرداخت.

وی با بیان اینکه برای پیمودن مسیر تحول، نیازمند مجاهدت، عقلانیت و صبر هستیم، عنوان کرد: ما باید خود را آماده کنیم که در راه سختی پای بگذاریم و در این راه باید گذشت داشته باشیم. در مقاطع مختلف فشارها را تحمل و با جزم کردن عزم خود، این زمستان را پر رونق تر از زمستان های گذشته کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه ظرفیت‌های انسانی خوبی در جزیره کیش وجود دارد، در خصوص مشکلات این حوزه گفت: مشکلات مطرح شده در خصوص هزینه‌ های آب و برق و روند اخذ مجوزهای اقتصادی که هتلداران مطرح می‌کنند قبلا نیز به اطلاع من رسیده بود، لذا باید با کمک کارگروه مشورتی در خصوص آنها بازنگری صورت گیرد.

وی همچنین خانه‌های شبانه را که باعث زیان اقتصادی مراکز اقامتی کیش و ایجاد برخی نا هنجاری‌های اجتماعی می شود از دیگر موارد تحت بررسی در این حوزه خواند و بر ضابطه مند کردن آنها تاکید کرد.