تحقق عزتمندي و توسعه اقتصادي ايران اسلامي بر بستر امنيت و اقتدار كشور

تامين امنيت مهم ترين عامل موثر در توسعه اقتصادي كشور است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر مونسان در مراسم گراميداشت هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) و در ديدار با كاركنان اداره اطلاعات جزيره كيش، با تقدير از مجاهدت هاي اين ايثارگران كه براي حفظ امنيت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران از هيچ كوششي فرو گذار نمي كنند گفت: عزتمندي ايران اسلامي در سطح بين المللي و رشد اقتصادي كشور دستاوردهاي ارزشمندي است كه به مدد فعاليت هاي شبانه روزي و هوشمندي كاركنان وزارت اطلاعات محقق شده است.

دكتر مونسان به نقش ارزشمند وزارت اطلاعات در حفظ اقتدار و عزت كشور اشاره كرد و افزود: موضع گيري هاي دلاورانه كشورمان برابر هجمه هاي دشمنان و برخي كشورهاي منطقه مهر تاييدي بر توانمندي نظامي كشور براي مقابله با صاحبان زر و زور و اقتدار و عزتمندي ايران اسلامي است. جايگاهی كه برخي كشورها به رغم ثروت هاي كلان از آن بي بهره اند.

وي با ابراز خرسندي از فضاي آرامي كه به مدد تلاش كاركنان وزارت كشور ايجاد شده است گفت: سربازان گمنام امام زمان  بدون فضا سازي تلاش مي كنند بي آنكه با طرح مسائل در فضاي رسانه اي  ذهن افراد جامعه را مشوش كنند، مشكلات را بر طرف كرده و آرامش و امنيت مردم را حفظ كنند.

دكتر مونسان با بيان اينكه ملت فهيم ايران قدر دان زحمات پنهان سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات هستند تصريح كرد: با وجود آشكار نبودن جنبه هاي مختلف خدمات و تلاش هاي كاركنان مخلص وزارت اطلاعات، مردم بخوبي ارزش اين تلاش ها رامي دانند

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به تغيير رويكرد وزارت اطلاعات در سال هاي اخير گفت: در فضاي كنوني  بجاي رصد و برخورد با متخلفان، شاهد تلاشي موثر در جهت پيشگيري از تخلفات و افزايش امنيت جامعه هستيم و همين رويكرد نوين، نرم و مدبرانه وزارتخانه، جايگاه وزارت اطلاعات را نزد هموطنان ارتقاء داده است.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش ابزار اميدواري كرد تا سربازان گمنان امام زمان (عج) تنها به جلوگيري از تهديدها  و رصد فضاي اقتصادي بسنده نكنند بلكه بكوشند با اعمال سياست هاي حمايتي، فعالان اقتصادي را در اجرا و تكميل طرح هاي بزرگ عمراني ياري رسانده و فضاي كسب و كار را در جامعه رونق بخشند.

دكتر مونسان با بيان اينكه فعاليت هوشمندانه و هدفمند وزارت اطلاعات مي تواند رشد سرمايه گذاري هاي خارجي در مناطق آزاد كشور را سرعت ببخشد گفت: در جزيره كيش براي فراهم شدن زمينه فعاليت گسترده سرمايه گذاران خارجي تلاش بسياري شده است اما در كنار اين برنامه ريزي ها، نيازمند تعامل بيشتر وزارت اطلاعات هستيم. اين همكاري براي مسئولان هم نقطه قوتي است تا با اطمينان كامل از سلامت سرمايه گذاري ها، زمينه رونق فعاليتهاي اقتصادي را در منطقه فراهم كنند.

 مدير عامل سازمان منطقه آزاد با تاكيد بر لزوم تقويت نگرش ملي و پرهيز از نگاه محدود به منافع هر شهر و منطقه گفت: چنانچه نگاه خود را تغيير داده و منافع ملي را ارجح بر منفعت هر شهر و يا منطقه بدانيم، حركت كشور در مسير توسعه تضمين خواهد شد.

دكتر مونسان  همچنين از رشد بيش از 2 برابري ارزش صادرات كالاهاي توليدي از جزيره كيش به  ساير كشورهاي منطقه خبر داد و گفت: باوجود برخي مشكلات، روند رو به رشدي را در فعاليت هاي اقتصادي اين منطقه شاهد بوده ايم.