تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت دستگاه‌های عضو شورای عالی مناطق آزاد است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت دستگاه‌های عضو شورای عالی مناطق آزاد است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در گفتگو با خبرگزاری میزان با بیان اینکه مناطق آزاد امکانات بسیاری خوبی برای موفقیت در اجرا دارند، اظهار داشت: قانون بسیار مهم و تعیین کننده‌ای برای توسعه مناطق آزاد تهیه شده که مهم‌ترین پشتیبان مناطق آزاد برای اجرا و توسعه اهداف این مناطق است.

وی افزود: صادرات، اشتغال، سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه و عمران منطقه‌ای از اهدافی است که در این قانون تعیین شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه این قانون اختیارات خوبی به مناطق آزاد داده است، گفت: اجرا واستفاده از تمام ظرفیت‌های این قانون از اهدافی است که مناطق آزاد و دبیرخانه باید داشته باشند.

بانک با اشاره به حضور وزرا و روسای دستگاه‌ای مختلف در شورای عالی مناطق آزاد اظهار داشت: این شورا پشتیبان خوبی برای مناطق آزاد هستند و با تکیه بر این امکان بسیار مهم و پشتوانه قوی در دولت به طور ویژه برای این مناطق ایجاد شده و با تکیه بر این پشتیبانی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد نیازمند مشارکت و همکاری جدی دستگاه‌های عضو شورای عالی است، خاطرنشان کرد: شورای عالی مناطق آزاد همراهان خوب و پشتیبان ما هستند که امیدواریم از این ظرفیت بتوانیم بیشتر استفاده کنیم و با تکیه بر بحث‌های کارشناسی که وجود دارد این مجموعه را همانند گذشته و بیش از گذشته در کنار خود داشته باشیم و از این ظرفیت مهم استفاده کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص تفویض اختیارات سازمان‌ها ونهادها با توجه به قانون مناطق آزاد گفت: اگر دستگاه‌ها بتوانند همه فعالیت‌های خود را بطور کامل منتقل و تشریح کنند و هدف‌ها و برنامه‌های دقیق علمی به خوبی باشد حتما موضوع تفویض اختیار قابل حل است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص تاثیر و کمک مناطق آزاد جدید به اقتصاد کشور گفت: مناطق آزاد اگر در چارچوب اهداف توسعه‌ای و بلندمدت کشور قرار بگیرند می‌توانند نقطه پرش و الگوی بسیار خوبی برای فعالیت‌های سایر مناطق کشور باشند.

بانک با بیان اینکه مناطق آزاد را باید هدف اقتصاد کلان و توسعه اقتصادی کشور قرار دهیم افزود: توسعه منطقه‌ای و محلی زمینه خوبی را برای مناطق آزاد ایجاد می‌کند، نمی‌توانیم توسعه را بدون توجه به جوامع محلی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: هر اقدام و فعالیتی که صورت می‌گیرد حتما چشم‌انداز آینده کشور در فعالیت‌های اقتصادی مدنظر قرار گیرد.