رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت:

تجهیز ناوگان اتوبوسرانی رشت از منطقه آزاد انزلی به سرانجام نرسیده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه مصوبه خرید اتوبوس برای سازمان اتوبوسرانی رشت از منطقه آزاد انزلی در حال حاضر ابتر مانده است، گفت: در این رابطه از سوی اتوبوسرانی شاهد اقدام مثبتی نیستیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا بعد از ظهر امروز در پنجاه و سومین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی با اشاره به 27 دی ماه مصادف با سالروز شهادت فدائیان اسلام، اظهار داشت: افراد بسیاری برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی جان خود را نثار کردند و برای پاسداری از اسلام و قرآن از خود گذشتند.

وی با اشاره به اینکه دستور جلسه این هفته در ارتباط با مباحث سازمان اتوبوسرانی رشت تشکیل شده است، افزود: یکی از وظایف شورا پیگیری مصوبات است چرا که داشتن مصوبه به تنهایی گره‌ای از مشکلات شهر برطرف نمی‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه پیگیری برای اجرایی شدن مصوبات در حوزه اتوبوسرانی به طور جد از سوی شورا می‌شود، گفت: درباره مصوبات شورا در سازمان اتوبوسرانی  اقدامات خوب صورت نگرفته است.

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه ناوگان حمل و تقل عمومی باید تقویت شود، خاطرنشان کرد: تقویت خطوط و راه اندازی خطوط جدید خواسته‌های مردم از شورا و شهرداری است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه 60 راننده با گواهینامه پایک رانندگی باید جذب شوند  ولی  هنوز جذب آنها محقق نشده است، تصریح کرد: یکی از مواردی که سبب استیضاح شهردار شد عدم به نتیجه رسیدن این مصوبه بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه زمان زیادی از تصویب این مصوبه گذشته است و ما اقدام مثبتی را شاهد نبودیم، افزود: باید پروسه زمانی مشخص شود که پس از انقضای این زمان افراد را در مجموعه اتوبوسرانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه  مصوبه خرید اتوبوس از منطقه آزاد که در حال حاضر ابتر مانده است، گفت: باید از این فرصت که شهر رشت در محدوده منطقه آزاد است به درستی استفاده شود که در این رابطه از سوی اتوبوسرانی شاهد اقدام مثبتی نبودیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه ایجاد خط ویژه در کاهش ترافیک و ایجاد انگیزه مردم در استفاده از اتوبوس بسیار حائز اهمیت است، گفت: اجرای خط ویژه فاز نخست برای امسال و فاز دوم برای سال آینده در دستور کار قرار گرفت.

واثق کار گرنیا  با اشاره به مناقصه‌ای که برای راه اندازی خط ویژه انجام شده است، تصریح کرد: مناقصه‌ای که انجام شد مورد ایراد و اشکال سازمان‌های نظارتی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بررسی شود که چه مشکلی وجود دارد که مناقصات شهرداری مورد ایراد سازمان‌های نظارتی قرار می‌گیرد قرار بود خط ویژه قبل از اسفند ماه به بهره‌برداری برسد ولی به پایان دی رسیده‌ایم و نصف کار هم انجام نشده است.


انزلی