تجليل از معلمان نمونه كيش در مراسم گراميداشت دو مناسبت ملی

در مراسم گراميداشت مقام معلم و روز ملي خليج فارس بر ضرورت توجه به آموزش و پرورش در جهت تحقق توسعه پويا و پيشرو تاكيد شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش مراسم گراميداشت مقام معلم شامگاه يكشنبه 12 ارديبهشت در تالار همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد.

در این مراسم ابراهيم رضواني معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش با تبريك روز معلم به فرهنگيان، پيام مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش را به مناسبت روز معلم قرائت كرد.

دکتر مونسان در این پیام با تاکید بر نقش ارزنده معلمان در تربیت نسل آینده ساز کشور از زحمات جامعه فرهنگی کیش در راستای ارتقاء سطح آموزشی این منطقه تقدیر کرد.

هاني معلمي رييس اداره آموزش و پرورش كيش نیز با اشاره به اينكه كم توجهي به آموزش و پرورش هزينه هاي جبران ناپذيري را بر جامعه تحميل مي كند از حمايت همه جانبه دكتر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در جهت ارتقاء سطح آموزشي مدارس تشكر كرد و افزود: دكتر مونسان همواره دو مبحث بهداشت و سلامت و آموزش و پرورش را به عنوان اولويت هاي سازمان منطقه آزاد كيش مد نظر قرار داده اند .

وي با بيان اينكه توسعه و رشد، بدون آموزش و پرورش، پويا، بالنده و پيشرو نخواهد بود گفت: خاستگاه اصلي توسعه كشورها آموزش و پرورش است و اين واژه در يك كلمه يعني معلم .

 به گفته هاني معلمي كيفيت بخشي و ساماندهي نيروي انساني، گزينش و جذب معلمان و دبيران توانمند و متخصص، اجراي طرح آموزش ضمن خدمت و دعوت از استادان مولف كتاب و استادان موفق استاني و بهره مندي از مديران و معاونان كار آزموده در دوره ابتدايي با هدف تامين زير ساخت هاي اساسي در جهت تحقق توسعه كيفي آموزش و پرورش و برگزاري دو هزار ساعت كلاس عمومي و تخصصي از جمله اولويت هاي كاري اداره آموزش و پرورش كيش بوده است.

برگزاري كلاس هاي كنكور، آموزش و ارتقا سطح علمي همكاران، كسب رتبه يك تا سه رقمي در آزمون سراسري دانشگاه ها، راه يابي دانش آموزان به المپياد جهاني رياضي تايلند 2016، المپياد عكاسي، گرافيك و كامپيوتر، و المپياد رشته هاي فرهنگي و هنري همچون شعر، قرآن، تئاتر و نمايش در مرحله كشوري، اجراي طرح هر دانش آموز يك مهارت در سال، توسعه و تجهيز فضاهاي آموزشي و پرورشي از جمله اين اقدامات آموزش و پرورش كيش در سال هاي اخير بوده است.

در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين عليدادي امام جمعه كيش نيز با گراميداشت روز معلم و سالروز شهادت ايت الله مطهري از زحمات معلمان براي تعليم و تربيت شايسته نسل آينده ساز ايران اسلامي قدرداني كرد.

پخش گزارش تصويري از عملكرد اداره آموزش و پرورش كيش، حضور نابغه 11 ساله قرآني علي فيضي و پاسخ به سئوالات قرآني، اجراي تئاتري با موضوع روز ملي خليج فارس با هنرمندي گروه تئاتر جزيره كيش، اجراي سرود توسط دانش آموزان از ديگر بخش هاي مراسم گراميداشت مقام معلم بود كه به همت سازمان منطقه آزاد كيش برگزار شد.

در پايان اين مراسم با اهدا لوح تقدير از15 معلم و مديرنمونه ،24 معلم بازنشسته قدرداني شد.

در بخش تجليل از دانش آموزان حائز رتبه هاي برتر كنكر سراسري سال تحصيلي 95-94 برتر نيز از نيايش ظريفي رتبه 9 كنكور سراسري و دانشجوي دكتري بيوتكنولوژي دانشگاه تهران، زينب مقدسي رتبه 10 كنكور سراسري و دانشجوي مهندسي طراحي صنعتي دانشگاه تهران و آيه خورشيديان برنده مدال نقره جشنواره دانش آموزي اختراعات جهاني ژنو- سوييس با اهداي لوح تقدير شد .

همچنين  از سوي دكتر مونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش به هر يك از این دانش آموزان مبلغ 20 ميليون ريال جايزه نقدي اهداء شد.

لوح تقديري نيز از سوي مدير كل آموزش و پرورش استان هرمزگان به مديرعامل سازمان منطقه آزاد و امام جمعه كيش تقديم و از زحمات آنان قدرداني شد

نيروي انتظامي كيش نيز با اهداي لوح از رييس و 6 تن از كاركنان و معلمان اداره آموزش و پرورش كيش كه در طرح آموزش هاي همگاني و مهارت هاي اجتماعي با پليس همكاري كرده بودند تقدير كرد. 
در مراسم بزرگداشت روز معلم مدير كل آموزش و پرورش استان هرمزگان، امام جمعه كيش و امام جمعه اهل سنت، فرمانده انتظامي ويژه كيش، و جمعي از مديران و مسئولان سازمان ها و ادارات، فرهنگيان و دانش آموزان حضور داشتند.