مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش:

تبدیل کیش به هاب انرژی، زمینه سازتوسعه و رشد اقتصادی کشور است

دكتر مونسان درحاشيه برگزاري نمايشگاه بين المللي انرژي درجزيره كيش گفت: تبدیل کیش به هاب انرژی، زمینه سازتوسعه و رشد اقتصادی کشور است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش با اشاره به سابقه برپایی نمایشگاه انرژي درجزیره كیش گفت : عرضه آخرین دستاوردهای تولیدكنندگان داخلی وخارجی درحوزه انرژی های نفت، گاز، پتروشیمی، آب ، برق و انرژی های نو ، تبادل اطلاعات وظرفیت ها، برقراری ارتباطات بین تولیدكنندگان ،سازندگان تجهیزات ومصرف كنندگان از جمله مزایای برگزاری این نمایشگاه برای بازدیدكنندگان وشركت كنندگان است.

دکتر مونسان با اشاره به جایگاه كشورمان ازنظر ذخایر نفت وگازدرجهان افزود: حضور دراین نمایشگاه فرصت مناسبی برای بازاریابی درزمینه تولیدات وتجهیزات حوزه انرژی به خصوص دردو بخش نفت وگازفراهم كرده است وشركت كنندگان می توانند دراین نمایشگاه برای سرمایه گذاری و سرمایه پذیری با هم تعامل داشته باشند .

وی  با اشاره به اینکه نمایشگاه انرژی چون سال‌های گذشته با استقبال خوب شرکت‌های داخلی و خارجی مواجه بوده گفت: این موضوع می‌تواند منطقه آزاد کیش را به یک قطب انرژی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه انژری کیش می‌تواند محل تبادل اطلاعات بین ایران و کشورهای خارجی باشد گفت: با توجه به نمایش دستاوردهای ایران برای شرکت‌های خارجی  این محل می تواند محل تعامل و تبادل شرکت‌های داخلی و خارجی باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش از تدابیر وزارت نفت برای تبدیل منطقه به عنوان قطب انرژی در کشور خبر داد و افزود: تبدیل کیش به هاب انرژی زمینه سازتوسعه و رشد اقتصادی کشور است.

وی قوانین تسهیل‌کننده مناطق آزاد و پایین بودن بروکراسی‌های اداری را موجب گسترش مبادلات با شرکت‌های نفتی بیان کرد.

دكتر مونسان با اشاره به مأموریت محوری مناطق آزاد در دولت تدبیر و امید ،  مأموریت محوری کیش را حوزه گردشگری و تجارت بیان کرد و افزود: برای جبران عقب‌ماندگی‌های زیر ساختی کیش در حوزه گردشگری، اقدامات بسیاری شده است.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش تاکید کرد: جزيره کیش در تأمین انرژی به نقطه ثبات رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 25 پروژه در کیش به اتمام رسیده وبا اشاره به تفاوت هاي ايجاد شده در  فضای شهری گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و توسعه بندر تجاری کیش باعث رونق اقتصادي و انجام عملیات لایروبی اسکله 12 هزار تنی و احداث اسکله 35 هزار تنی از جمله اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در جهت توسعه است .