مدیرعامل منطقه آزاد کیش خبر داد

تبدیل زمین دفن زباله به پارک/ بهره برداری از پارک آبی تا پایان سال

مدیرعامل منطقه آزاد کیش روز یکشنبه گفت: بهره برداری از پارک آبی، ساخت بزرگ ترین مجموعه فرهنگی و ایجاد پارک مینیاتوری در محدوده پارک دلفین ها از برنامه های در دستور کار سازمان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، درباره برنامه ها و طرح های فرهنگی در دستور کار منطقه آزاد کیش گفت: عملیات اجرایی بزرگ ترین مجموعه فرهنگی کشور در غرب جزیره به نام 'آوای خلیج فارس' با زیربنای 42 هزار مترمربع و در سه طبقه از نیمه دوم امسال آغاز می شود.

وی افزود: در ساخت این بنا از معماری سنتی و مدرن و نظر هنرمندان و کارشناسان بهره گرفته می شود. این طرح برای سازگاری با محیط زیست و اقلیم منطقه به شکل ستاره دریایی طراحی شده است.

به گفته او، سالن کنسرت با ظرفیت 2500 نفر، سالن همایش برای 600 نفر و سالن تئاتر به ظرفیت 250 نفر در دماغه «کلبه هور» ساخته می شود.

زمان اجرای این طرح که در حال نهایی شدن است، نزدیک به سه سال طول خواهد کشید.

تامین فضای مناسب برای برگزاری نشست های فرهنگی و هنری، رشد و ارتقای سطح فرهنگی، توسعه امکانات و زیرساخت های گردشگری، جذب طیف جدیدی از گردشگران علاقه مند به فعالیت های هنری و تبدیل کیش به مرکز تبادل اطلاعات فرهنگی در خلیج فارس از اهداف ساخت این طرح بزرگ فرهنگی است که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بدان اشاره کرد.

وی گفت: آب نمای بزرگ خلیج فارس نیز با سرمایه گذاری یک شرکت آلمانی در حال ساخت است که امسال راه اندازی می شود.

* تبدیل زمین های دفن زباله به پارک

مونسان طرح ساماندهی زباله های شهری را از دیگر برنامه های امسال سازمان عنوان کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط کنونی 13 هزار هکتار از اراضی خوب جزیره به محل دفن زباله تبدیل شده است.

وی افزود: پارسال به طور آزمایشی (پایلوت) و با کمک یک سرمایه گذار، از سوزاندن زباله در یک رآکتور، گازوییل تولید کردیم و می خواهیم با توجه به مسائل زیست محیطی این برنامه را در سطح وسیع تر عملیاتی کنیم.

به گفته او، پس از اجرای این طرح، محل دفن زباله ها در کیش به یک پارک بزرگ تبدیل خواهد شد.

رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش گفت: طراحی تصفیه خانه فاضلاب در جنوب جزیره از دیگر برنامه های سازمان است که تا پایان سال عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

* بهره برداری از پارک آبی تا پایان سال

بهره برداری از پارک آبی تا پایان سال، ساخت شهربازی سرپوشیده در فضایی به وسعت 10 هزار متر مربع در محدوده دهکده المپیک ( در مرحله سازه) و ایجاد پارک مینیاتوری در محدوده پارک دلفین ها (طرح کوچکی از شهرهای بزرگ دنیا) از دیگر برنامه های در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: راه اندازی سالن تیراندازی، ساخت زمین دوم برای تمرین تیم های فوتبال و بهره برداری از هتل المپیک از برنامه هایی است که پیگیر آنهاییم.

مونسان، سال 94 را برهه ای برای تحول جزیره کیش خواند.