تاکید هنرمندان چابهاری بر استفاده بیشتر از ظرفیتهای هنری بومی

چابهار- ایرنا- شماری از فرهنگیان و هنرمندان چابهاری خواستار توجه بیشتر مدیریت منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در استفاده از ظرفیت های جامعه هنری این شهرستان و سیستان و بلوچستان شدند.

به گزارش ایرنا، این هنرمندان روز یکشنبه در دیدار با مشاور و معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، با انتقاد از سیاست های دوره های قبلی در منطقه تصریح کردند: اتکا و اعتماد دولت تدبیر و امید در انتصاب مدیران بومی این نوید را می دهد که سیاست های منطقه آزاد چابهار به سمت استفاده از ظرفیت های بومی و محلی در حوزه های مختلف بویژه فرهنگی و هنری سوق پیدا کند.

این هنرمندان با برشمردن قابلیت ها و استعدادهای فراوان هنرمندان بومی منطقه در حوزه های ادبیات، شعر، موسیقی، سینما و هنرهای تجسمی و تاکید بر بی توجهی مدیران قبلی، گفتند: مدیریت های قبلی در حالی به این هنرمندان بی مهری می کردند که کمک های میلیاردی را بی ضابطه و با سلیقه شخصی به تیم های ورزشی در استان های خراسان رضوی یا بندر انزلی اختصاص می دادند.

این افراد احداث ساختمانی ویژه برای هنرمندان مختلف در منطقه آزاد را به عنوان خواسته حداقلی خود در راستای ارتقای وضعیت فرهنگ و هنر در این منطقه عنوان کردند.

حجت الاسلام 'محمدعلی زم' مشاور و معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در این دیدار با اشاره به نقش و اهمیت هنر در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی، ایجاد محلی برای حضور هنرمندان بومی و کشوری را خواسته های بحق هنرمندان دانست.

وی در گفت و گو با معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار با تصدیق این در خواستها، خواستار تلاش مدیریت شهرستان و منطقه آزاد برای احداث دو مرکز فرهنگی به صورت همزمان در منطقه آزاد و شهر چابهار شد.

فرماندار چابهار نیز در این نشست با اشاره به کمبودهای موجود در سطح شهرستان و منطقه بویژه در رابطه با فضاهای آموزشی ضمن تاکید بر حضور موثر منطقه آزاد برای کمک به آموزش و پرورش، اعلام آمادگی کرد یکی از ساختمان های شهرستان با زیربنای لازم را با هماهنگی دستگاههای مختلف به منظور ایجاد مرکزی برای فعالیت هنرمندان اختصاص دهد.

'احمدعلی موهبتی' اظهار امیدواری کرد: تمهید و برنامه ریزی برای احداث مجتمع آموزشی شبانه روزی نمونه مردمی در روستای تیس با مشارکت 30 میلیارد ریالی منطقه آزاد و همچنین 30 میلیارد ریالی وزارت آموزش و پرورش در سریعترین زمان ممکن و با نظارت کافی انجام شود تا بخشی از دانش اموزان نخبه شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان بتوانند تحصیل خود را در این مجتمع آموزشی با بهترین کیفیت و استانداردهای ملی ادامه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، فرماندار چابهار و شماری از معاونان و مدیران منطقه آزاد ضمن بازدید از مدرسه ابتدایی روستای تیس، تعدادی کالای فرهنگی را بین دانش آموزان این دبستان توزیع کردند.

چابهار