تاکید دکتر مونسان برپتانسیل های کیش درتوسعه گردشگری سلامت در مراسم افتتاح کنگره نورو آندوسكوپي

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درپیامی در آیین افتتاح کنگره بین المللی نوروآندوسکوپی ازبرنامه های بلند مدت کیش درزمینه توسعه گردشگری سلامت خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان در پیامی در آیین افتتاح کنگره بین المللی نوروآندوسکوپی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری محافل علمی وتخصصی به میزبانی جزیره کیش و بهره گیری از پتانسیل های این منطقه آزاد در توسعه گردشگری سلامت گفت: بدون شك سلامت و بهداشت يك جامعه از مهم ترين و اصلي ترين نيازهاي زندگي و يكي از زيرساخت هاي توسعه كشور است و آنچه كه امروز به عنوان سلامت و بهداشت جامعه مطرح است تنها مربوط به سلامت جسمي نيست چرا كه بنا به تعریف سازمان بهداشت جهانی، تندرستی تنها فقدان بیماری یا نواقص دیگر در بدن نیست بلكه تندرستی به معناي نداشتن هیچ‌گونه مشکل روانی، اجتماعی، اقتصادی و سلامت جسمانی برای هر فرد جامعه است.

وی افزود: ضمن اينكه اهميت توسعه بهداشت عمومي از آن جهت برجسته‌تر مي‌شود كه عدالت اجتماعي را در حوزه سلامت براي جامعه و به تبع آن كل كشور به ارمغان مي آورد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ابلاغ سياست هاي كلان در حوزه سلامت از سوي مقام معظم رهبري و حمايت قاطع رئيس محترم جمهور از اين طرح بزرگ گفت: بارقه هاي اميد به جامعه پزشكي و عموم مردم كشور بازگشت  و در سال 1393 برنامه هاي طرح نظام سلامت در اولويت كار دولت تدبير و اميد قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با درايت و پشتكار وزير محترم بهداشت و همكاران ايشان و ساير نهادهاي مسئول و با همراهي بي نظير جامعه پزشكي كشور طرح تحول نظام سلامت آغاز شد و از همان ابتدا آثار پرخير و بركتش در جامعه نمايان گرديد .

دکتر مونسان با بیان اینکه دولت تدبير و اميد از همان ابتداي تشكيل نشان داد كه هدفش تغيير ساختاري در راستاي نظام‌مند كردن بهداشت و سلامت در كشور است گفت:  در اين مسير نيز جامعه فرهيخته و دانشمند پزشكي با توجه به درك عميق از كاستي ها و نيازهاي سلامت كشور توانسته‌اند همدلي و همزباني را به معناي واقعي در اين طرح عظيم به منصه ظهور برسانند.

وی افزود: كشور بزرگ ايران مهد عالمان بي شماري در حوزه پزشكي مانند ابن سينا و زكرياي رازي است كه آثار و مطالعات آنها ساليان سال در دانشگاه ها تدريس مي شده است ، ايران همچنين به عنوان نخستين سازنده بيمارستان آموزشي جهان به نام جندي‌شاپور شناخته مي شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروزه نيز پزشكان ايراني ارج و قرب زيادي در جامعه پزشكي جهان دارند و نامداران بزرگي هم اكنون در اقصي نقاط جهان كرسي هاي مهمي را در معتبرترين دانشگاه هاي دنيا از آن خود كرده‌اند و خوشبختانه هم اكنون نيز كشور به لحاظ تخصصي و فوق تخصصي در حوزه پزشكي يكي از بهترين منابع انساني را داراست و اساتيد برجسته اي در دانشگاه هاي داخلي كشور به تربيت نيروي انساني متخصص مشغول هستند كه از اين لحاظ شايسته است تا اين گنجينه پر بها به نحو مطلوبي محافظت و مورد استفاده بهينه قرار گيرد.

دکتر مونسان ازحضور اين استعداد هاي بي نظير در كشور به عنوان ضامن ارتقاء جايگاه كشور در حوزه پزشكي جهان یاد کرد که می تواند ايران را به عنوان مركز بين المللي درمان و سلامت در منطقه و به تبع آن در سطح جهاني مطرح سازد..

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه از جزيره زيباي كيش به عنوان مقصد نمونه گردشگري كشورنام برد که ساليانه پذيراي بيش از يك و نيم ميليون گردشگر داخلي و خارجي است وی افزود:  كيش بدليل دارا بودن جاذبه هاي طبيعي و آب و هوايي مناسب و همچنين برخورداري از امكانات مناسب حمل و نقل هوايي و دريايي ، امكانات اقامتي و پذيرايي و مراكز تفريحي متعدد واجد تبديل شدن به قطب توريستي منطقه نيز هست.

دکتر مونسان گفت: منطقه آزاد كيش همچنين براساس مصوبات شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور ماموريت دارد تا در زمينه گردشگري سلامت و جذب گردشگران خارجي جهت درمان و استفاده از امكانات بهداشتي و درماني منطقه فعاليت نمايد .در اين راستا با توسعه فيزيكي بيمارستان كيش فضاي مورد نياز و امكانات سخت افزاري درمان‌هاي تخصصي در اين بيمارستان مهيا شده و با بكارگيري پزشكان متخصص مقيم و ادواري بسياري از تخصص هاي پزشكي در اين جزيره نيز راه اندازي شده است لذا امروز مي‌توان با افتخار اين بيمارستان را به لحاظ كاربردي با بسياري از مراكز درماني شهرهاي بزرگ كشور مقايسه كرد.

وی تاکید کرد: امروز ديگر مردم جزيره كيش و مسافران آن براي درمان و بسياري از جراحي هاي خود مانند گذشته ، نيازي به ترك كيش و مراجعه به مراكز درماني داخل كشور ندارند. البته هنوز اقدامات توسعه بيمارستان و راه اندازي بخش هاي درماني آن ادامه داشته و تلاش مي شود تا با جذب متخصصان بيشتر، امكان درمان و مراقبت از بيماران در شرايط هتل بيمارستان در اين مركز بيشتر شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برنامه های بلند مدت سازمان درزمينه توسعه سلامت گفت: این برنامه ها با جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي و همچنين ساخت يكي از مجهزترين هتل هاي بيمارستاني هسته اي در جنوب جزيره كيش همراه است .

وی درپایان افزود: آب و هوا و طبيعت زيباي اين منطقه و همچنين عدم نياز به صدور ويزا براي اتباع خارجي اين فرصت را فراهم كرده است تا در بحث گردشگري سلامت ، منطقه آزاد كيش گام هاي محكم و مطمئني را برداشته و در آينده اي نه چندان دور مراحل توسعه اين طرح را با موفقيت پشت سر بگذارد.

گفتنی است کنگره بین المللی نورو آندوسکوپی از 6 تا 8 آذر به میزبانی جزیره کیش برگزار می شود.