رئیس جمعیت هلال احمر کیش خبر داد؛

بیمار حمله قلبی سریعا از هندورابی به بیمارستان کیش منتقل شد

رئیس جمعیت هلال احمر کیش از انتقال بیمار حمله قلبی ساکن هندورابی به وسیله نیروهای امداد و نجات این بخش به بیمارستان تخصصی کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حبیب درگاهی از انتقال بیمار حمله قلبی از هندورابی به کیش خبر داد و در این باره گفت: روز گذشته کارگر ساختمانی که دچار حمله قلبی شده بود به مرکز امداد و نجات هندورابی منتقل شد که بلافاصله توسط پزشک منطقه سرکار خانم دکتر کامیار مورد معاینه قرار گرفت و اقدامات اولیه انجام شد.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات بیشتر پزشکی و با هماهنگی های انجام شده کشتی سار که متعلق به امداد دریایی جزیره کیش است برای انتقال بیمار حاضر شد و تیم امدادی هلال احمر شامل: یک پزشک، یک پرستار و دو نجات گر به هندورابی اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش تصریح کرد: به لطف خداوند و حضور به موقع نیروهای پزشکی در جزیره و انتقال سریع بیمار به بیمارستان تخصصی کیش سبب شد که وضعیت اضطراری ایجاد نشود البته بیمار در حین انتقال نیز دچار تشنج شد که خوشبختانه با حضور پزشک متخصص در کشتی صدمه جدی به دنبال نداشت.

درگاهی درباره مدت زمان اعزام نیروها به هلال احمر و انتقال بیمار به بیمارستان کیش گفت: خوشبختانه به خاطر هماهنگی بالایی که در بدنه دستگاه های کیش وجود دارد مدت زمان طولانی صرف انتقال بیمار نشد و از زمان اعزام تا تحویل دادن بیمار به بیمارستان کمتر از یک ساعت و نیم به طول انجامید.

وی ادامه داد: به طور حتم اگر نیروهای امداد جزیره هندورابی و پزشک این بخش حضور نداشتند وضع بیمار بسیار وخیم می شد و امکان حادثه بدی وجود داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر کیش در خصوص مرکز امداد و نجات این بخش در هندورابی اظهار کرد: خوشبختانه ما امروز یک مرکز فعال در جزیره هندورابی داریم که با پشتیبانی سازمان منطقه آزاد کیش به فعالیت و ارائه خدمات می پردازد.

درگاهی افزود: در پایگاه امداد و نجات هندورابی علاوه بر حضور 2 نجات گر و یک پزشک، مواردی نظیر آمبولانس نیز جهت انتقال بیمار به اسکله وجود دارد که البته در اتفاق روز گذشته بسیار موثر بود.