بیش از دو تن مواد خوراکی غیر بهداشتی کشف و از چرخه مصرف خارج شد

در بازدید های کارشناسان بهداشت محیط در دی ماه در مجموع بیش از دو تن مواد خوراکی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نظارت بر فعالیت صنوف تهیه و توزیع مواد خوراکی و انجام بازدیدهای بهداشتی از جمله وظایف و ماموریت های واحد بهداشت محیط مرکز توسعه و سلامت کیش است که به صورت مستمر انجام می شود.

در طول دی ماه551 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی در سطح شهر صورت گرفته و 11مورد نمونه برداری نیز از مواد خوراکی مشکوک به عمل آمده است.

در گشت های مشترک و فردی بازرسان بهداشت محیط از نانوایی های جزیره که نقش مهمی در تامین و ارتقای سطح سلامت مردم دارند، 21مورد نمونه برداری نان در این ماه انجام شد.

در بازدیدهای انجام شده نیز تعداد 4 مرکز تهیه و توزیع مواد خوراکی که اصول و مقررات بهداشتی را رعایت نکردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

همچنین، صدور 1004 کارت بهداشتی، 26 نمونه برداری میکربی و 5 مورد نمونه برداری شیمیایی از آب، انجام 4 بازدید از مدارس و مهد های کودک، صدور61 مورد کارت صلاحیت بهداشتی و بررسی آلودگی ناشی از آب و فاضلاب از مهمترین برنامه های دی ماه در واحد بهداشت محیط مرکز توسعه و سلامت کیش عنوان شده است.

لازم به ذکر است، بازدیدهای دوره ای هر ماه از مراکز توزیع مواد غذایی و خوراکی توسط واحد بهداشت محیط مرکز توسعه و سلامت کیش انجام می شود و علاوه بر حضور تیم های نظارتی، سامانه تلفنی 190 آماده دریافت شکایات و گزارش های مردمی است و شماره تلفن07644423311 برای طرح مسائل و مشکلات بهداشتی شهروندان و گردشگران در نظر گرفته شده است.