بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش آغاز شد

دکتر مظفری تبدیل جزیره کیش به یک برند مطرح گردشگری کشور و منطقه، رونق فضای کسب و کار دراین جزیره و تقویت شادی و نشاط ملی را از مهم ترین اهداف برگزاری جشنواره تابستانی برشمرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم آغاز بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش، پنجشنبه 20 تیر ساعت20 با حضور مدیر عامل ، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، روسای جوامع هتلداران و بازاریان و صاحبان صنوف، چند تن از بازیگران و چهره های مطرح هنری کشور و ساکنان و گردشگران جزیره کیش درسالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزارشد.

دکتر مظفری دراین مراسم، توسعه و رونق فضای کسب و کار برای تمامی صنوف جزیره کیش در فصل تابستان را یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: جشنواره تابستانی فرصت بسیار مناسبی است تا با ارائه خدمات مطلوب به گردشگران، ضمن جلب اعتماد آنها ، جایگاه جزیره کیش را به عنوان انتخاب نخست گردشگران در منطقه و کشور تثبیت کنیم.

دکتر مظفری تاکید کرد: ایجاد جاذبه های نوین گردشگری، ارائه برنامه های خلاقانه و ارائه خدمات منحصر بفرد جزیره کیش را از سایر مقاصدگردشگری متمایز کرده و آن را به عنوان یک برنددر سطح ملی و منطقه ای معرفی می کند که برگزاری باشکوه و پربار جشنواره تابستانی فرصت بسیار مناسبی برای تحقق این اهداف است.

وی با اشاره به همکاری و همدلی خوب بخش خصوصی باسازمان منطقه آزاد کیش در راستای برگزاری موفق جشنواره تابستانی گفت : از آنجا که تعادل بخشی به فعالیت های گردشگری و برگزاری جشنواره های متعدد درفصول مختلف سال با هدف افزایش جذب گردشگران در تمامی ماه ها، در دستور کار سازمان قرار گرفته است، امسال زمان برگزاری سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه موج از زمستان به تابستان تغییر کرد تا حضور چهره های سینمایی و هنرمندان عرصه های مختلف تئاتر وسینما و موسیقی در کیش جذابیت های جشنواره تابستانی را افزایش دهد.

وی با تقدیر از زحمات بنیانگذاران و تمامی کسانی که در دوره های قبل برای تداوم برگزاری و اعتبار جشنواره تابستانی تلاش کرده اند تاکید کرد: با توجه به پیشینه غنی فرهنگی میهمان نوازی ایرانیان ، میزبانی شایسته از گردشگران جزیره کیش وظیفه اخلاقی و دینی ما است و باید بکوشیم تادر کنار تکریم گردشگران با ارائه خدمات مطلوب و استاندارد در تمامی بخش ها ، گردشگران از سفر به کیش خاطره ماندگار و شیرین داشته باشند.

دکتر مظفری همچنین از اعطای یک دستگاه آپارتمان در برج های طلایی کیش به ارزش تقریبی یک و نیم میلیارد تومان به عنوان جایزه طلایی جشنواره خبر داد و ابراز امیدواری کرد تلاش دست اندرکاران برگزاری جشنواره برای میزبانی شایسته از گردشگران در کنار اعطای جوایز ارزنده ، بیست و دومین دوره جشنواره تابستانی کیش را به یکی از بهترین و پربارترین دوره های جشنواره مبدل سازد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از تمامی ساکنان جزیره کیش خواست تا در طول برگزاری جشنواره نسبت به حفظ پاکیزگی و نظم فضای شهری، رعایت فرهنگ ترافیکی و ارائه خدمات مناسب در ناوگان حمل و نقل شهری، هتل ها، مراکز اقامتی و پذیرایی و مراکز تجاری و گردشگری اهتمام ویژه داشته باشند.

محسن قریب دبیر جشنواره تابستانی کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه رونق فضای کسب و کار و توسعه اقتصادی کیش در فصول گرم سال مهم ترین دلیل برپایی جشنواره تابستانی بوده است تصریح کرد: برای جذب گردشگر به جزیره کیش در گرمای تابستان باید بکوشیم تا برنامه های پربار و جذاب جشنواره تابستانی شوق سفر به کیش را در هموطنان دو چندان کند.

وی با تاکیدبر اینکه باهمکاری بخش خصوصی یک میلیارد تومان جوایز نقدی و غیر نقدی از جمله 7 دستگاه خودروی پژوی 206 پلاک تهران، برای جشنواره تابستانی کیش آماده شده است گفت:با هدف استفاده بهینه از ظرفیت تبلیغاتی رسانه ها در جهت معرفی هرچه بهترجزیره کیش ، جنگهای شاد شبانه جشنواره تابستانی هر شب به مدت نیم ساعت از رسانه ملی پخش خواهدشد. بیلبوردهای تبلیغاتی جشنواره نیز درسطح شهرو بزرگ راه های تهران و مراکز استان ها نصب شده و در20 فرودگاه کشور هم برای جذب گردشگران به جشنواره تابستانی تبلیغ خواهدشد.

مدیرعامل موسسه جشنواره ها و مناسبت های کیش ایجاد فضایی شاد و مفرح با برنامه های چون استقبال ازگردشگران در پایانه مسافری فرودگاه بین المللی کیش، نور افشانی و آتش بازی، اجرای برنامه های هنری گروه های مطرح کشور و موسیقی اقوام در بازارها و مراکز تجاری و برخی اماکن تفریحی، و مراسم قرعه کشی و کنسرت های شاد شبانه با حضور خوانندگان محبوب کشور درتالارشهر را ازجمله برنامه های جشنواره تابستانی برشمرد .

وی از برگزاری جشنواره ای با نام" کیش در منظر سینمای ایران" در طول جشنواره تابستانی خبر داد و گفت : امسال علاوه بر برگزاری سومین دوره جشنواره فیلم کوتاه موج ،میزبان برگزاری اولین دوره جشنواره "کیش در منظر سینمای ایران" هم خواهیم بود که این رویدادهای هنری علاقمندان به حوزه فیلم و سینما، هنرمندان مطرح وچهره های سینمایی کشور رابرای سفر به کیش ترغیب خواهد کرد.

محسن قریب همچنین از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست تا با پوشش گسترده و مناسب برنامه های جشنواره تابستانی در سطح ملی، به برگزاری هرچه با شکوهتر این رویداد مهم گردشگری کشور در جزیره کیش کمک کنند.

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه جشنواره تابستانی که شامل بخش های متنوعی ازجمله اجرای موسیقی و استندآپ کمدی بود با نور افشانی درفضای مقابل سالن همایش های بین المللی به پایان رسید.

جشنواره تابستانی کیش تا 8 شهریور ادامه خواهد داشت.