بيش از چهار هزار کودک در کیش واکسینه شدند

طرح واكسيناسيون فلج اطفال براي ٤ هزار و ١٣٤ كودك در كيش اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با اجرای موفقیت آمیز واکسیناسیون فلج اطفال در کیش ۳878 کودک  شهروند 34 کودک مهمان ، ۱۶3 کودک مسافر و   59 کودک ساکن با تبعیت غیر ایرانی واکسینه شدند.

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: به منظور حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشور و با توجه به همجوار بودن با کشورهایی که کماکان موارد فلج اطفال در آنها گزارش شده، برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس وحشی فلج اطفال، نخستین مرحله عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال به صورت خانه به خانه، ازتاریخ  25 تا ۲۹ دی ماه همزمان با دیگر مناطق مرزی و پر خطر کشور در جزیره کیش با همکاری نیروهای داوطلب بسیجی، هلال احمر، بهزیستی، بیمارستان و کارشناسان مرکز توسعه سلامت کیش با موفقیت انجام شد.

رضانیا در ادامه گفت: در این عملیات بیش از  35 تیم سیار، ۱3 پایگاه ثابت، ۲۰ نیروی پشتیبان در ۸ حوزه عملیاتی مشغول فعالیت بودند، در این طرح از واکسن دو ظرفیتی خوارکی استفاده شد و کلیه کودکان متولد 25 دی ماه ۱390 به بعد مورد واکسیناسیون قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: در این عملیات مجموعا ۳878 کودک کیشوند، ۱۶3 کودک مسافر، 34 کودک مهمان، 59 کودک ساکن با تبعیت غیر ایرانی و در مجموع 4134 کودک واکسینه شدند.

رضانیا افزود: مرکز توسعه سلامت کیش بر خود لازم می داند از کلیه کیشوندان محترم از بابت همکاری مناسبی که با مامورین بهداشتی داشتند کمال تشکر و قدر دانی را به عمل آورد.

گفتنی است، مرحله دوم طرح ایمن سازی تکمیلی 30 بهمن تا ا4  اسفند ماه انجام می شود.