بهره برداری از بازار ماهی جزیره کیش با اتمام عملیات بازسازی و بهسازی

بازار ماهی کیش پس از 4ماه عملیات شبانه روزی بازسازی وبهسازی با حضور دکتر انصاری لاری به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مراسم بهره برداری از بازار ماهی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه کیش ، امام جمعه اهل سنت ، مسئولین نظامی و انتظامی، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان محلی و شهروندان و صیادان جزیره  برگزار شد.

پیشنهاد بازسازی این بازار پس از بازدید دکتر انصاری لاری به دلیل مشکلات متعدد بهداشتی وخدماتی مطرح شد و در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دراین مراسم با تقدیر از تلاش شبانه روزی تیم معاونت عمرانی سازمان در بازسازی وبهسازی بازار ماهی کیش گفت: با توجه به لیاقت وشایستگی مردم جزیره کیش انتظارداریم عملیات بازسازی وبهسازی تمامی پروژه های که دردستور کار قرار دارد به نحو احسن انجام شود.

دکتر انصاری لاری افزود: جابجایی پلاژهای بانوان وآقایان و ساخت مجموعه مسکونی برای زوج های جوان در منطقه سفین مقدمه ای برای نشان دادن اهتمام وعزم مسئولان درخدمت رسانی به مردم است.

وی درادامه به صیادان وفعالان درعرضه ماهی اطمینان خاطر داد دربهره برداری از بازار ماهی که براساس مزایده واگذار می شود ساکنان جزیره کیش که از طریق صیادی ارتزاق می کنند دراولویت قرار گیرند و برنده مزایده کار را به فعالان این حوزه بسپارد ومدیریت بهره برداری رعایت شود.    

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص این طرح گفت: در طراحی جدید، بالغ بر5 میلیارد تومان هزینه صرف  توسعه فضا ، جدا سازی محل پشتیبانی از جایگاه عرضه ماهی و مشکلات بهداشتی این بازار شد و با وجود مشکلات بسیار به همت مهندسان ومتخصصان معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش عملیات بهسازی وبازسازی این بازار درمدت زمانی کوتاه با کار فشرده شبانه روزی اجرا شد.

مصطفی خانزادی افزود: بازار ماهی کیش اکنون  با دارا بودن 3 هزار و 500 متر مربع زیربنا، مجهز به یک سالن با 12 غرفه عرضه ماهی، کفپوش یکپارچه و شبکه بهداشتی جمع آوری فاضلاب استاندارد، بخش شتشو و سیستم نگهدای و نظارت دقیق بر امور است.

وی گفت: بازار جدید دارای چند سردخانه است که بنا بر نوع ماهی و شرایط نگهداری آن مورد استفاده قرار می گیرد، همچنین 2 دستگاه یخ ساز نیز برای تولید پودر یخ مورد نیاز عرضه کنندگان ماهی پیش بینی شده است.

مصطفی خانزادی افزود: با توجه به جدا سازی بخش پشتیبانی از محل عرضه و منفک شدن فضای پاک کردن و بسته بندی ماهی از غرفه ها، نظارت مستمر بر فعالیت همه بخش ها وجود دارد تا ضمن رعایت موازین بهداشتی، روند عرضه و نگهداری ماهی نیز بر اساس استانداردهای غذایی باشد.

خانزادی همچنین طراحی محل استراحت کارگران بازار، سرویس های بهداشتی، پارکینگ و ایستگاه تاکسی را از دیگر شاخصه های طرح توسعه بازار ماهی کیش برشمرد.

با توجه به موقعیت جغرافیایی و طبیعی جزیره کیش و دسترسی به آبزیان دریایی به عنوان یکی از ارزشمندترین نیازهای تغذیه ای در سبد خوراک خانواده ها، بازار ماهی کیش از جمله اماکن مورد توجه و تردد شهروندان و گردشگران است.

جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است، ماهی گیری همواره یکی از مشاغل فراگیر ساکنان این جزیره بوده و هم اکنون بیش از 500 نفر در این جزیره بطور رسمی به شغل ماهیگری مشغولند.