در سفرجمعی از مسئولان منطقه آزاد کیش به هندورابی بررسی شد

بهبود وضعیت عمرانی و ایجاد زیر ساخت های توسعه گردشگری درجزیره هندورابی

مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش درسفر به هندورابی ضمن ارزیابی زیرساخت های گردشگری،روند انتقال برق و بهبود وضعیت خدمات بهداشتی ومعیشتی بومیان هندورابی را بررسی کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد که به همراه جمعی از مشاوران سازمان و نماینده شورای شهر کیش، سه شنبه 23 اردیبهشت درسفربه هندورابی برای بررسی ظرفیت ها و فرصت های گردشگری این جزیره از امکانات اقامتی هندورابی بازدید کردند.

در این بازدید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان با اشاره به وضعیت خوب هتل و امکانات اقامتی جزیره هندورابی برای استقرار گردشگران گفت: اگرچه هندورابی یک فرصت درجهت رونق صنعت گردشگری است اماتاکنون ازاماکن اقامتی این جزیره بهره برداری صحیح و بهینه نشده است.

وی با تاکید بر ارتقاء سطح کیفی خدمات در جهت افزایش رضایتمندی گردشگران خواستار تلاش بیشتر بخش خصوصی فعال در زمینه توسعه خدمات اقامتی هندورابی شد و افزود :با بهره بردار بخش خصوصی درجهت ارائه برنامه های جامع تر و ارتقاءخدمات گردشگری مذاکره می شود.

همچنین با توجه به نگاه ویژه دکتر مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جهت حمایت از بومیان، در این بازدید مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش با جمعی از بزرگان هندورابی درخصوص رسیدگی به نحوه انتقال برق به جزیره ، رفع حصار و موانع برای افزایش سرزمینی چراگاه احشام بومیان که یکی از راه های معیشتی آنها محسوب می شود و توجه به نحوه ارائه خدمات بهداشتی به بومیان، بحث و گفتگو کردند.

لازم به ذکر است جزيره هندورابي با مساحت 22 کیلومتر مربع در ۹ کیلومتری جنوب غربی بندر چيرو، حد فاصل جزايرکیش و لاوان واقع شده است. فاصله هندورابي تا جزيره كيش 27 كيلومتر بوده و شمار جمعيت اين جزيره 25 خانوار است كه فعالیت اقتصادی اکثر اهالی ، صید و غواصی است.