به روز رسانی دانش تخصصی کارکنان فرودگاه و بندر کیش

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در بازدید از دوره آموزشی آتش نشانی و نجات فرودگاهی بر لزوم به روزرسانی دانش تخصصی کارکنان در مبادی ورودی و خروجي جزیره به منظور ارتقاء سطح ایمنی وافزایش کیفیت خدمات دهی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به تاکید مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش در خصوص به روز رسانی اطلاعات و دانش تخصصی در حوزه های تخصصی ایمنی فرودگاه بین المللی کیش، دوره مقدماتی آموزش آتش نشانی و نجات فرودگاهی در جزیره کیش در حال برگزاری است.

در این دوره 22 نفراز کارکنان فرودگاه کیش در450 ساعت به مدت سه ماه زیر نظر برترین اساتید حوزه های هوانوردی و صنایع هوایی کشور آموزش می بینند.

به گفته علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در این دوره آموزشی که در مرحله مقدماتی در حال برگزاری است سر فصل های دروس بر اساس استانداردهای جهانی و متناسب با نیاز فرودگاه کیش طراحی شده و ارائه می شود.

وی در بازدید از این دوره آموزشی، با بیان این که فرودگاه منطقه آزاد کیش باید دارای شاخصه های فرودگاه نمونه در همه ابعاد باشد افزود: آموزش آخرین دستاوردهای ایمنی در حوزه فرودگاهی بر اساس استانداردهای جهانی یکی از محورهای مورد توجه در شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش است و پس از دوره مقدماتی دوره های تکمیلی نیز برای کارکنان فرودگاه کیش برگزار خواهد شد.

وی در جمع اساتید و شرکت کنندگان این دوره آموزشی از تامین ایمنی و ارائه خدمات شایسته به مسافران به عنوان هدفی مهم  و مسئولیتی خطیر یاد کرد که تمامی کارکنان و مسئولان فرودگاه و بنادر کیش باید برای تحقق آن تلاش کنند.

وی گفت: درکنار این موضوع، افزایش ضریب ایمنی و کیفیت خدمات ارائه شده در فرودگاه و بنادر کیش زمینه ساز در آمدزایی و رونق اقتصادی برای این جزیره و کشور است از این رو رشد توانمندی های نیروی انسانی در مبادی ورودی و خروجی کیش نقش بسزایی در دستیابی به این اهداف دارد.  

گفتنی است آشنایی عمومی با صنعت هوانوردی و فرودگاهی، شناخت تجهیزات پروازی، مدیریت اپرون و مارشالینگ، آتش نشانی عمومی و تخصصی فرودگاهی و هواپیمایی و فنون مقدماتی امداد و نجات هواپیمایی از سرفصل های این دوره آموزشی است که برای اولین بار در جزیره کیش در دو بخش تئوری وعملی در حال برگزاری است.

شایان ذکر است برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های تخصصی مرتبط با خدمات بندری و دریایی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

Image title