بندرگاه کیش، ظرفیتی بالقوه که باحذف واسطه ها بزودی بالفعل می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی با حضور معاون اقتصادی و برنامه ریزی شورایعالی مناطق آزاد و مسئولان شرکت پترو پارس تاکید کرد: برنامه توسعه بندرگاه کیش تا حذف کامل بنادر واسطه در مسیر ورود کالا به کشور ادامه دارد.

گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با هدف توسعه فعالیت های بندری و در راستای حذف بنادر واسطه مانند دبی در مسیر ورود کالا به کشور جلسه ای با حضور دکتر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس مهدی بازارگان، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، جمعی از معاونان سازمان و مسئولان شرکت پترو پارس برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به طرح توسعه بندرگاه کیش در دو سال گذشته گفت: لایروبی اسکله 12 هزار تنی به منظور پذیرش کشتی هایی با ظرفیت 12 هزار تن، اجرای طرح حفاظت کاتدیک اسکله 12 هزار تنی واسکله سوختی، تعریض موج شکن شرقی بندرگاه تجاری کیش، آغاز عملیات احداث اسکله 35 هزار تنی، ساخت هشت پست اسکله رورو، خریداری و نصب آب شیرین کن هزار مترمکعبی، استحصال 15 هزار مترمربع زمین ازمواد لایروب، ساخت انبار کانتینری و.... اقداماتی هستند که به منظور توسعه بندرگاه کیش و بالفعل کردن ظرفیت بالقوه اقتصادی این بندر انجام شده است .

دکتر مونسان تاکید کرد: توسعه بندرگاه کیش و ارتقاء سطح کمی وکیفی خدمات در این بندرگاه تا زمان تبدیل شدن کیش به دروازه ورودی کشور ادامه دارد و توسعه زیرساخت ها با همکاری بخش خصوصی بزودی باعث می شود کالاها بدون نیاز به بنادری مانند دبی مستقیم از طریق بندرگاه کیش به کشور وارد شود.

وی در ادامه برای انعقاد قرارداد با بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد کیش آماده است در زمینه هایی مانند ساخت اسکله و انجام خدمات هندلینگ بندری از مشارکت بخش خصوصی استفاده کند.

دکتر مونسان همچنین تاکید کرد: عقد قرارداد با بیمارستان کیش برای ارائه خدمات پشتیبانی درمانی به کارکنان سکوهای نفتی از دیگر زمینه های فعالیت با مشارکت بخش خصوصی فعال دربخش بندری است.

در ادامه این جلسه مسئولان شرکت پتروپارس ضمن ابراز علاقمندی برای فعالیت در خصوص موارد مطرح  شده آمادگی خود را برای عقد قرارداد اعلام کردند و خواستار حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه توسعه فعالیت های این شرکت در جزیره کیش شدند.

شرکت پتروپارس با دامنه وسیعی از فعالیت های مختلف در حوزه های نفت، پتروشیمی و گاز در زمره پرکارترین شرکت های کشور است که از سال 1377 فعالیت خود را در جزیره کیش آغاز کرده است.

مرکز اصلی فعالیت های این شرکت در جزیره کیش است و٢٠٠ نفر نیروی کار متخصص در شرکت پتروپارس فعالیت می کنند.

در پایان این جلسه دکتر مونسان به همراه مهندس مهدی بازرگان، معاونان سازمان منطقه آزاد کیش و مسئولان شرکت پتروپارس از کارخانه تولید تجهیزات درون چاهی سکوهای نفتی متعلق به این شرکت بازدید کردند.