سرکنسول افغانستان در زاهدان:

بندر چابهار تنها راه نجات اقتصادی افغانستان است

خبرگزاری تسنیم: سرکنسول افغانستان در زاهدان گفت: بندر چابهار به عنوان پل ارتباطی و تنها راه نجات اقتصادی کشور افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، عبدالرحیم نیکپور سرکنسول کشور افغانستان در زاهدان با طوسی نماینده وزارت امور خارجه کشورمان در سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف شناسایی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود بندر چابهار و بررسی مشکلات و نیز تسهیلات قابل ارائه به تجار و سرمایه‌گذاران کشور متبوعش بازدیدی از بندر شهید بهشتی چابهار داشت.

وی طی نشستی با هراتی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: بندر چابهار برای کشور افغانستان نقش حیاتی دارد و ما خواهان استفاده بیشتر از این بندر هستیم.

سرکنسول افغانستان در زاهدان گفت: طی سفری که اشرف غنی احمدزهی رئیس جمهور افغانستان به ترکمنستان برای احیای جاده ابریشم داشت یکی از موضوعات مهم مورد بحث دو کشور بندر چابهار بود و ما قصد داریم تجارت خود را از طریق بندر چابهار قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه و سپس به اروپا گسیل دهیم و این مسیر تنها راه نجات اقتصادی افغانستان است.

نیکپور افزود: در چند سال اخیر، تجار کشور افغانستان با انتقال کالا از  بندر کراچی ضررهای زیادی دیده‌اند حتی در بعضی از مواقع مجبور شدند تمام کالاهای خود را رها کنند که این امر باعث از بین رفتن بسیاری از تجار ما شد و ما براساس همین موضوع در صدد هستیم از بندر چابهار به عنوان پل ارتباطی و تنها راه نجات اقتصادی کشور افغانستان استفاده کنیم.

طوسی نماینده وزارت امور خارجه کشورمان در سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این جلسه گفت: طی ملاقاتی که عبدالرحیم نیکپور برای تسلیم گواهینامه خود با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان داشت در همان جا استفاده از بندر چابهار مورد بحث و توافق دو طرف بود.


چابهار