بندر هندورابی پذیرای گردشگران نوروز 96 می شود

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش از اتمام عملیات احداث بخش های اصلی بندر جزیره هندورابی برای ورود گردشگران در نوروز 96 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهندس رامین افشاری در این خصوص گفت:  احداث بخش های مختلف این بندر از جمله حوضچه ای  به وسعت 20 هکتار، اسکله مسافری به طول 130 متر، اسکله ای برای پهلو گیری بارج ها و تخلیه مصالح، فضایی برای نشستن و انتظار مسافران دریایی، ساختمان اداری، پس کرانه ها و پشتیبانی به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه این بندر پس از بهره برداری رسمی با برنامه ریزی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود، گفت: پیش از این نیز مسافران دریایی در قالب تورهای یک روزه به این جزیره سفر می کردند و از حدود 2 ماه گذشته، از بندر هندورابی برای پهلوگیری کشتی های و قایق های این مسافران استفاده می شود.

افشاری در خصوص بودجه احداث پروژه های جزیره هندورابی گفت: برای اجرای پروژه های جزیره هندورابی از جمله هتل، فرودگاه، عوامل پروازی، بندر، ساختمان اداری، پشتیبانی و رینگ در حدود 90 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد.

وی در خصوص زمان بندی اجرای بندر جزیره هندورابی گفت: در مراحل اجرای بندر و احداث موج شکن با یک توده مرجانی مواجه شدیم و با بررسی های اداره محیط زیست جزیره کیش، دستور جابجایی این توده مرجانی توسط تیم غواصی حرفه ای صادر شد و این عملیات که  8 ماه به طول انجامید اجرای بندر هندورابی را با تاخیر مواجه کرد.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص طرح جامع جزیره هندورابی گفت: اجرای طرح جامع این جزیره از سال 93 شروع شده است و تقریبا 1 ماه پیش این طرح در جلسه کار گروه شورایعالی مناطق آزاد به تصویب رسید و برای ابلاغ نهایی به هیات دولت ارسال شده است.

گفتنی است، جزیره هندورابی با وسعت 22 کیلومتر مربع و طول خط ساحلی 31 کیلومتر در 27 کیلومتری شمال غربی جزیره کیش، 325 کیلومتری بندر عباس و 133 کیلومتری بندر لنگه واقع شده است که نزدیک ترین فاصله آن از سرزمین اصلی (روستای چیرویه) حدود 7 کیلومتر است