دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری:

بسیج یکی از ارکان اقتدار ملی کشور ماست

سردار سرلشکر پاسدار یحیی صفوی در اجتماع بزرگ بسیجیان درکیش گفت: بسیج یکی از ارکان اقتدار ملی کشور ماست

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اجتماع بزرگ بسیجیان کیش با حضور دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، آیت الله حائری شیرازی، امام جمعه  و مسئولان محلی، در جزیره کیش برگزار شد.

در این مراسم سردار سرلشکر پاسدار یحیی صفوی ضمن ابراز خرسندی از جزیره کیش سلام مقام معظم رهبری را به بسیجیان کیش ابلاغ کرد.

وی افزود: خداوند را شاکرم که در جزیره کیش و در جمع بسیجیان این جزیره مرجانی حضور دارم. جزیره ای که توسط مدیر عامل مومن بسیجی، خردمند و شجاع  اداره می شود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با طرح سه سوال به تبیین و تشریح جایگاه و مسئولیت های بسیج  پرداخت.

وی در سوال اول در خصوص چیستی فلسفه وجودی بسیج سخنرانی کرد.

سردار صفوی گفت: امام راحل (ره) با بینش و تقوای الهی و قلبی روشن به نور الهی یک سال قبل از جنگ تحمیلی فرمان ایجاد بسیج مردمی و ارتش 20 میلیونی را صادر کرد.

وی با اشاره به وقایع 13 آبان، ورود نیروهای آمریکایی به صحرای طبس و پس از آن تحمیل یک جنگ هشت ساله توسط صدام و حامیانش به کشور ما افزود: اگر نیروهای بسیج نبودند ارتش و سپاه کفایت مقابله با ارتش صدام را نداشتند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: بسیج یکی از ارکان قدرتمند کشور ما در مواجهه با تهدیدهای سخت، نیمه سخت و نرم است.

وی تاکید کرد: هرکسی که در اندیشه و رفتار به انقلاب و ولایت فقیه وفادار باشد و به قانون کشور اعتقاد داشته باشد بسیجی است. هر مسئولی که ضمن پایبندی به انقلاب، نظام وکشور خادم مردم باشد بسیجی است.

سردار صفوی در ادامه در خصوص کارایی بسیج به عنوان دومین سوال گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان گوهر بارشان در همین هفته به مناسبت هفته بسیج فرمودند " هیات های اندیشه ورز لازم داریم در راس و لایه های  بسیج. ما راهبر نگار و راهبرد نشان لازم داریم"

وی در شرایط امروز نیاز اول کشور را حفظ ثبات، امنیت و آرامش دانست و افزود: با فضل خداوند و عنایات ولی عصر (عج) شاهد ثبات و امنیت در مرزها و شهرها هستیم و چندین هزار بسیجی شیعه و سنی در مرزهای استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان به حفاظت از مرزها مشغول هستند.

سردار صفوی با بیان اینکه نیروهای داعش برای نفوذ به داخل کشور ما بسیار تلاش کردند اما با حضور بسیجیان دلاور و اشراف دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی کشور موفق نشده اند وارد حریم کشورمان شوند افزود: با توجه به وضعیت ثبات و امنیت خوب کشورمان در منطقه در شرایط کنونی مهمترین نیاز کشور در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی است.

وی گفت: در برنامه ششم توسعه که در مجلس در حال بررسی است برنامه های کشور برای توسعه اقتصادی  و فرهنگی برای سال 1396 تا 1400 در دست بررسی و تدوین است و پس از تصویب مشخص می شود که برای استفاده از ظرفیت های بسیج چگونه برای حل مسائل و مشکلات بهره گیری می شود.

دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به تفاوت حکومت های مردمی و غیر مردمی تاکید کرد: اینکه ایران از مردم مظلوم عراق، سوریه و یمن دفاع می کند قدرت ملی و صلابت و دور اندیشی رهبر کشور ماست که خشم دشمنان را در پی دارد.

وی حضور بسیج را امنیت آفرین و رونق زا عنوان کرد و گفت: عوامل فرهنگی و اجتماعی یکی از مبانی تولیدات ملی است که می تواند سکوی پرش برای یک ملت باشد. اینکه چگونه بتوانیم در برنامه ششم توسعه  از این ظرفیت خوب بسیج مردمی در بخش های مختلف استفاده کنیم اهمیت زیادی دارد. بسیج سازندگی تاکنون کارهای بزرگی انجام داده و یک نیروی کارآمد  وکم هزینه است.

سردار صفوی در پایان با اشاره به تمدن دیرینه کشورمان که در زمره پنج تمدن بزرگ دنیاست گفت: قدرت ملی ایران از مرزهای کشور فراتر رفته و این عظمت به پشتوانه خداوند و حضور رهبر فرزانه انقلاب بدست آمده است.

اجرای حرکات نمایشی توسط گروههای مختلف بسیج جزیره کیش از دیگر بخش های این مراسم بود.

همچنین در اجتماع بزرگ بسجیان کیش از پدر و مادر دو شهید جزیره کیش تقدیر شد.