بزرگترين رويداد پزشكي كشور ازفردا دركيش آغاز مي شود

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 با حضور نمايندگان 26 كشور جهان ازفردا دركيش آغاز به كار مي كند.

به گزارش روابط عمومي واموربين الملل سازمان منطقه آزاد كيش ، مراسم افتتاحيه دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 با حضور نمایندگانی از 26 کشور استرالیا، کانادا، آلمان، آمریکا، انگلیس، هلند، ایتالیا، سنگاپور، ژاپن، هنگ کنگ، ترکیه، اتریش، کره جنوبی، امارات و قطر از فردا جمعه 14 آذر ساعت 18در مركز همايش هاي بين المللي کیش آغاز می شود.

انجمن اورولوژی آسیا (UAA )  دوازدهمین کنگره خود را با حضورصد سخنران از کشورهای اروپایی، امریکا و آسیا آخرین دستاورد های علمی در جزیره کیش برگزار می کند و در طول کنگره بیش از صد جلسه علمی بر پا مي شود.

اولین کنگره آسیایی ارولوژی سال  1990 در ژاپن شکل فعلی خود را یافت و اعضای انجمن اورولوژی آسیا علاوه بر ایران شامل کشورهای ژاپن، چین، کره، سنگاپور، هنگ کنگ، مالزی، اندونزی، تایوان، تایلند، فیلیپین، هند، نپال، ویتنام، سری لانکا، پاکستان، میانمار، ماکائو، کامبوج و بنگلادش به عنوان عضو فعال  و کشوراسترالیا و نیوزیلند عضو افتخاری هستند.

 انجمن اورلورژی ایران در رقابت سنگین با کشورهای دیگر توانست میزبانی برگزاری این نشست را از آن خود کند، این رقابت در دهمین دوره این کنگره در تایوان برگزارشد.

این همايش در دوره های گذشته در کشورهای ژاپن، تایوان، تایلند و هندوستان برگزار شده و برای نخستین بار است که این رویداد بزرگ پزشکی در ایران و منطقه خاورمیانه برگزار می شود.

در کنگره ایران ،سخنرانان برجسته از سراسر جهان شامل آمریکا، کانادا، اغلب کشورهای اروپایی وکشورهای آسیایی شامل  ژاپن، چین، کره، سنگاپور و کشورهای منطقه از جمله دوبی ، قطر ، ترکیه تجارب و دانش خود را با هم مبادله خواهند کرد.

در روز اول  این کنگره برنامه هایی به طور مشترک با هر یک از این انجمن های بین المللی برگزار مي شود.

تا کنون بیش از 400 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است كه شرکت کنندگان و ثبت نام کنندگان ایرانی و خارجی کنگره که مقالات آنها پذیرفته شده است به ارائه مقالات تخصصی خود خواهند پرداخت.

جراحی های زنده بخش مهم دیگری از کنگره است که طبق هماهنگی انجام شده در روزهای میانی کنگره و توسط  دو تیم ایرانی و ایتالیایی از دو مرکز مختلف در تهران انجام و پخش خواهد شد و همزمان نکات تکنیکی آن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

همچنین برنامه اختصاصی انجمن جهانی کنترل ودفع در روز چهارم کنگره از دیگر برنامه های جانبی این رویداد علمی بین المللی است.

در این کنگره برنامه های مشترک علمی با همکاری انجمن اورولوژی آسیا و بزرگترین انجمن های اورولوژی دنیا مانند انجمن اورولوژی اروپا، انجمن اورولوژی آمریکا، انجمن بین المللی اورولوژی، انجمن بین المللی بی اختیاری و انجمن بین المللی اروپایی آندرولوژی برگزار می شود که باعث متمایز شدن این کنگره از کنگره های قبلی می شود.

گفتنی است برای اولین بار این کنگره از شرق آسیا به غرب می آید .

این اتفاق تازه فرصت آن را ایجاد کرده است تا دو کشور منطقه ای ترکیه و امارات نیز که عضو انجمن آسیایی نبودند به عضویت این انجمن در آیند.

به اعتقاد کارشناسان اولین بار است که كشورمان میزبان کنگره ای بین المللی با این وسعت وبا حضور سخنرانان برجسته بين المللي است كه می تواند نقش منطقه ای کشور را پر رنگ تر کند .

دوازدهمین کنگره آسیایی اورولوژی 2014 از 14 تا 18 آذر در جزیره کیش در مرکز همایش های بین المللی ، پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف و هتل شایان برگزار می شود.