برگزاری چهارمین کارگروه تنظیم بازارمنطقه آزاد کیش

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از نظارت کامل بر قیمت ها، اصلاح نرخ ها و جلوگیری از گرانفروشی در کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، آزاد در چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار که با حضور معاونان اقتصادی و گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات، نمایندگان بازرسی، حقوقی، معاونت عمرانی، معاونت فرهنگی واجتماعی، نیروی انتظامی و جوامع واصناف جزیره کیش برگزار شد، محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر برگزاری منظم و متوالی کمیته تنظیم بازار با حضور همه دست اندر کاران این حوزه گفت: موضوعات متعددی را دراین جلسات مورد بررسی قرار داده ایم و در بعضی موارد مانند افزایش قیمت حمل و نقل و یا تنوع درمحصولات و قیمتهای حوزه لبنیات و گوشت مرغ، که تحت تاثیر حوزه حمل و نقل  در45 روز گذشته بوده است  وارد جزئیات شدیم و اطمینان میدهیم که قیمت مرغ کاهش می یابد.

سعیدی همچنین در خصوص نظارت ها با بیان اینکه 29 کالای اساسی مورد نیاز مردم با برند های مختلف مرتب تحت نظارت است و فراز و فرود قیمت ها در بازار کنترل می شود گفت:  در این بین  نکته ای وجود دارد شهروندان باید به تفاوت گرانی و گران فروشی دقت داشته باشند.گرانی مقوله ای است که در شرایط کلان اقتصادی اتفاق می افتد و به دلیلی تحریم و افزایش نرخ ارز به وجود می آید که مسئله ای در سطح ملی است و باید در همان سطح حل شود. اما در خصوص گرانفروشی ما اجازه چنین پدیده ای در کیش نمی دهیم و به طور مستمر درحال نظارت و کنترل هستیم. در 7 ماه گذشته بالغ بر 15 هزار مورد بازرسی انجام شده است و با تشکیل این جلسات به دنبال تنظیم بازار هستیم تا مردم و گردشگران با خیال آسوده خرید و با خاطره ای خوش جزیره را ترک کنند.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد در مورد گروه کالا ها در کیش تفاوتی با سرزمین اصلی نداریم و اگر جایی در منطقه آزاد کیش موردی به این منطقه آزاد کشور تخصیص نیافته باشد حتما پیگیری می کنیم. به گونه ای که حتی سهمیه گوشت 2 میلیون گردشگر یا به عبارتی دیگر شهروندان شناور کیش را مورد بررسی قرار دادیم تا عرضه و تقاضا تحت الشعاع این موضوع قرار نگیرد.

علیرضا قائدیان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز دراین نشست در خصوص نظارت های انجام شده درحوزه گردشگری در زمینه مزایدات ، قیمت غذا در رستوران ها، فعالیت کانتر های گردشگری و  جلوگیری از فعالیت دلالان و واسطه های گردشگری مطالبی ارائه کرد.

بیش از 15 هزار و 300 مورد بازرسی انجام شده از واحد های صنفی ،خدماتی و هایپر مارکت ها ، جلوگیری از فعالیت پخش کنندگانی که مجوز فعالیت اقتصادی ندارند، اصلاح نرخ ها ، نظارت بر اقلام دارویی ،  معضلات و مشکلات ورود و خروج کالا، نظارت بر قیمت سوخت لنج ها و شرایط ترخیص بار در زمان بارندگی از دیگر موضوعاتی بود که درچهارمین کارگروه تنظیم بازار کیش مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است دراین جلسه مصوب شد سامانه 124 جهت بررسی های لازم و نظارت بیشتر بر شکایات در موضوعات مختلف به صورت کامل در اختیار بخش بازرسی سازمان قرار گیرد.