برگزاری پنجمین نشست ستاد نوروزی کیش

پنجمین نشست ستاد نوروزی کیش با حضور اعضای کمیته ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، پنجمین نشست ستاد نوروزی کیش با حضور روسا و نمایندگان کمیته های نوروزی سه شنبه 8 فروردین برگزار شد.

در این نشست رضوانی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از افزایش 21 درصدی میزان آرد مصرفی خبر داد و گفت: با توجه به افزایش آمار گردشگران تا کنون 182 هزار کیلوگرم آرد در 34 نانوایی کیش مصرف شده است.

وی افزود: در راستای حفظ کیفیت محصولات خوراکی 323 مورد بازدید از نانوایی ها انجام شده است.

رضوانی گفت: در بحث فرآورده های دامی نیز تاکنون 101 مورد بازدید از هتل ها و رستوران ها، 110 بازدید از مراکز عرضه ماهی  و سایر اماکن دامی، 87 بازدید از قصابی ها و66 مورد بازدید از سردخانه های نگهداری فرآورده های دامی توسط اداره دامپزشکی کیش انجام شده است. همچنین تا کنون هزار و 433 کیلوگرم محصولات خوراکی دامی شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ معدوم شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: تاکنون 9800 نفر از نمایشگاه بهارانه و 6 هزار و310 نفر از ایستگاه هنر در پارک ماهیگیر بازدید کرده اند همچنین اکران فیلم های سینمایی در خانه فرهنگ و هنر لبخند با استقبال 2 هزار و 209 نفر مواجه شده است.

موسوی مدیر عامل شرکت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش نیز در این نشست از خدمات رسانی مطلوب در فرودگاه و بندر کیش خبر داد و گفت: تردد خودروها در بندر به خوبی در حال انجام است و گردشگران می توانند به راحتی از بنادر چارک، آفتاب و لنگه به کیش سفر کنند.

بزمی نماینده کمیته اسکان نیز از اقامت 46 هزار و 89 نفر در 12 هزار و 482 چادر در کمپ های چادری کیش در بازه زمانی 12 روزه خبرداد که نسبت به سال گذشته 2 درصد رشد داشته است.

 کاووسی نماینده کمیته نظارت بر نرخ خدمات گفت: تا کنون از 5 هزار و 185 غرفه در مراکز تجاری کیش بازدید شده است که 400 مورد تذکر و27 مورد جریمه داشته ایم.

یگانه پویا رییس کمیته نظارت و ارزیابی عملکرد با اعلام آمار شکایات واصله از بخش های مختلف گفت: در مجموع 159 شکایت داشته ایم که نمایندگان همه کمیته های نوروزی با حضور در دفتر نظارت و ارزیابی عملکرد هر روزه نسبت به پیگیری و پاسخگویی به شکایات مردمی اقدام می کنند.

حبیب درگاهی سرپرست هلال احمر جزیره کیش نیز در این جلسه از 2 هزار و890 مراجعه به پایگاههای هلال احمر خبر داد و گفت: یکی از اقدامات خوب هلال احمر، ویزیت رایگان گردشگران تور هندورابی بود که از طرف گردشگران بسیار مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در حال حاضر 80 امدادگر، 10 نفر نیروی ستادی و 5 پزشک در20 پایگاه هلال احمر مشغول خدمت رسانی به گردشگران و شهروندان هستند و درصورت لزوم دارو نیز در اختیار آسیب دیدگان قرار می دهند.

ابراهیمی مسئول آمار و اطلاعات کمیته پشتیبانی نیز از ورود 162 هزار و 64 گردشگر از 26 اسفند تا 7 فروردین از دو مسیر هوایی و دریایی به کیش خبر داد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 4 درصد رشد داشته است.

دکتر رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت هم با بیان اینکه تاکنون 4 هزار و679 نفر برای دریافت خدمات درمانی به مراکز بهداشت و توسعه سلامت کیش مراجعه کرده اند گفت: ناظران این مراکز در این ایام 747 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع عرضه مواد غذایی و آرایشی داشته اند و در این ایام 14 مورد شکایت نیز اعلام شده است.

وی همچنین از انجام  84 مورد نمونه برداری آب، مواد غذایی و محصولات بهداشتی و آرایشی و معدوم کردن 14 هزار و841 کیلو مواد خوراکی و آرایشی فاسد در این ایام خبر داد.

سراج مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش هم با اشاره به استقبال خوب گردشگران از تورهای هندورابی گفت: شناور 88 نفره هندورابی امروز با ظرفیت کامل به این جزیره رفت و دیروز 7 فروردین نیز 60 نفر در قالب تور روزانه از جزیره هندورابی دیدن کردند.

بر اساس اعلام دکتر تقی تهرانی مدیر عامل موسسه علوم و فنون کیش در مجموع بر اساس آمارها میزان رضایتمندی گردشگران نوروزی از سفر به کیش از 25 اسفند تا 7 فروردین 94 درصد است که این آمار بر اساس تحلیل و پردازش تیم کارشناسان متخصص  از 12 هزار فرم نظر سنجی بدست آمده است.

در پایان این نشست مهندس خدایی دبیر ستاد نوروزی با بیان اینکه امسال برنامه ها و محل برگزاری مراسم ها از تنوع بیشتری برخوردار است و گردشگران در نقاط مختلف کیش شاهد اجرای برنامه های متنوع هستند افزود: با وجود شرایط نا مساعد جوی که امسال با آن روبرو بودیم و بسیاری از هموطنانمان موفق به سفر به کیش نشدند در مقایسه با سال گذشته که خود از رونق خوبی برخوردار بود باز هم شاهد رشد گردشگری در نوروز 96 هستیم و امیدواریم با تلاش شبانه روزی دست اندر کاران کمیته های نوروزی، گردشگران همچنان با رضایتمندی جزیره کیش را ترک کنند.