برگزاری نشست‌ توجیهی اقتصـاد دانش بنیـان؛ گـواهی، مزایـا و حمایت ها در کیش

نشست‌ توجیهی اقتصـاد دانش بنیـان؛ گـواهی، مزایـا و حمایت ها با حضور فعالان اقتصادی کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اولین نشست اقتصـاد دانش بنیـان؛ گـواهی، مزایـا، و حمایت ها با همکاری مدیریت انتقال فناوری دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد به منظور آشنا سازی هر چه بیشتر واحد های مستقر در منطقه و تیم های خلاق دانشگاهی با تاثیر نو آوری و فناوری در کسب و کار های نو پا، تولیدی و صنعتی20 و21  تیر در منطقه آزاد کیش برگزار می شود.

تکیه بر نو آوری و فناوری در کشورهای در حال توسعه یکی از مهمترین راهکارهای ارتقاء تولید ناخالص داخلی است. نو آوری، پياده سازي ايده هاي خلاق براي ايجاد فرايندها و محصولات جديد است که شامل راه هاي بهتر انجام دادن كارها و توسعه ابزارهاي جديدي مي شود كه بهره وري را افزايش دهد و فناوری نیز مجموعه‌ای از فرآیندها، روش‌ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین‌آلات و مهارت‌هایی است که توسط آن‌ها کالایی ساخته شده و یا خدمتی ارائه می شود.

مظاهر موفق پیاده سازی نو آوری و بکار گیری فناوری در کشورها، شرکت های دانش بنیان و فناور هستند. این شرکت ها با پذیرش ریسک توسعه ایده های نو آورانه و نیز انعطاف پذیری لازم در خصوص بکار گیری فناوری روز در خطوط تولید و یا فرآیند های ارائه خدمات، برای بنگاه اقتصادی خود توجیه اقتصادی منحصر بفردی را تعریف می کنند.

سازمان منطقه آزاد کیش نیز به عنوان توسعه یافته ترین منطقه آزاد کشور، در راستای توسعه فعالیت صنایع دانش بنیان، میزبان تعداد زیادی از واحد های تولیدی صنعتی در سطوح مختلف فناوری است.

 تا پایان سال 1395، حدود 430 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد کیش بهره برداری رسیده اند که نشان دهنده ی تاثیر قابل توجه این منطقه در اقتصاد کشور است.

 با توجه به برنامه های ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تاکید مدیرعامل منطقه آزاد کیش بر تمرکز فناوری های پیشرفته در این منطقه آزاد، تجهیز و واگذاری مرکز رشد سازمان منطقه آزاد کیش در سال گذشته به اتمام رسید، و در حال حاضر میزبان حدود 30 واحد نو پای فناور در جزیره کیش هستیم. حدود 20 واحد صنعتی فناور نیز در منطقه آزاد کیش مستقر هستند که با توجه به ایجاد سایت صنایع پیشرفته در سال جاری، استقرار واحد های صنعتی فناور با رشد فزآینده ای مواجه خواهد شد.

در این نشست نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تبیین ساختار نو آوری و تجاری سازی فناوری و همچنین شرایط و فرآیندهای اخذ گواهی دانش بنیان، می پردازند. نمایندگان فن بازار ملی کشور نیز در خصوص ساختار تبادل فناوری بین ارائه دهندگان و متقاضیان فناوری مباحثی را ارائه می کنند. جزئیات حمایت های مالی و اعتباری صندوق نو آوری و شکوفایی نیز توسط نمایندگان این صندوق تبیین می شود. برگزاری جلسات مذاکرات B2G (Business to Government) با هدف پاسخگویی به سوالات و ابهامات شرکت کنندگان از دیگر اقدامات این رویداد ارزشمند است. در این جلسات تمامی اطلاعات در خصوص ساختار انتقال، استقرار، و حمایت از فناوری ارائه خواهد شد.