برگزاری مراسم احیای شب های قدر در مساجد کیش

مراسم شبهای متبرکه قدر و عزاداری ایام شهادت مظلومانه امیر المومنین (ع) با حضور گسترده ساكنان و گردشگران مومن و خدا جو در مساجد و حسينيه هاي جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به مناسبت فرا رسیدن شبهای پر فضیلت و متبرکه قدر، مردم مسلمان جزیره کیش شبهای 19، 21 و 23 رمضان از ساعت 22 و سی دقیقه با حضور در مساجد و حسینیه های جزیره کیش به سوگواري و سینه زنی در غم شهادت نخستين پيشواي شيعيان و قرائت قرآن و دعاهاي ويژه اين شب ها مي پردازند.

در این مراسم كه همزمان با سراسر ايران اسلامي در جزيره كيش نيز برگزار مي شود ساكنان و گردشگران  همراه و همدل با دهها میلیون نفر از هموطنان نواي 'الغوث، الغوث ...' سر داده و با چشماني اشكبار و توسل به ائمه اطهار به ويژه مولي الموحدين حضرت علي (ع)  براي  آمرزش گناهان از خداوند طلب مغفرت کرده و با به سر گرفتن قرآن و زمزمه 'بک یا الله...' در این شب نزول کتاب آسمانی، با خدای خود راز و نیازمي كنند.

سخنراني در وصف زندگاني امير مومنان حضرت علي (ع) و جايگاه شب هاي قدر در تعالي روح انسان، بيان مسائل احکام، قرائت دعای جوشن کبیر،  تواشیح، مداحی و مراسم قرآن به سر از جمله برنامه های شبهاي قدر در مساجد و حسينيه هاي جزیره کیش است.

بنابر این گزارش، در شامگاه چهارشنبه 24 خرداد برابر با 19 رمضان حجت الاسلام سید هاشم حسینی بوشهری در مسجد خاتم الانبیاء سخنرانی می كنند.

همچنین، سخنران مراسم احياي قدر در مسجد خاتم الانبیاء  در شامگاه روزهای 26 و 28 خرداد برابر  21 و 23 رمضان حجت الاسلام حسن طائب است.