برگزاری دومین گردهمایی آموزشی مدیران سازمان ملی استاندارد ایران در كيش

دومین گردهمایی آموزشی مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران صبح روز شنبه در جزیره کیش آغاز شد

به گزارش روابط عمومی واموربین سازمان منطقه آزاد کیش، در نخستین روز این همایش  كه در مركز همايشهاي بين المللي كيش برگزار شد، رییس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به نقش این سازمان در تجارت و اقتصاد گفت: امروزه استاندارد به صورت یک مطالبه مردمی و توقع حاکمیتی در جامعه مطرح شده و ما نیز باید پاسخگوي همه مطالبات باشيم.

"نیره پیروزبخت" بر اهمیت آموزش برای ایجاد همفکری، هماهنگی و سرعت بخشیدن به تحولات سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد و گفت: اين سازمان دیگر یک سازمان اجرایی نیست بلکه بعد نظارتی آن برای همه نهادها و سازمان ها مورد پذیرش واقع شده است.

وی با بيان اين كه سازمان ملی استاندارد ایران در مسائل کلان کشور و حتی مسائل اقتصادی و فرهنگی و مذاکرات سیاسی نيز حضور دارد افزود: در سفر اخیر به کشور عراق، تفاهم نامه هایی بین جمهوری اسلامی ایران و عراق امضا شد که دو تفاهم نامه استاندارد و تفاهم نامه ریزگردها در بحث محیط زیست از جمله تفاهمنامه های مهم دو کشور به شمار می آید.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران همچنین اظهار داشت : در بحث پیوستن به سازمان تجارت جهانی نيز که از ده سال پیش تا کنون الحاق ما به این سازمان مطرح شده است ، برخی مسائل و مشكلات مرتبط با تحریم های اقتصادی که در این دوره آموزشی در خصوص این مشكلات بحث و بررسی خواهد شد.

پیروزبخت با توجه به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی و فرمان مقام معظم رهبری ( مدظله ) تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد ایران از دستگاه های فعال در این زمینه است و از 4 راهکار مورد موافقت شورای اقتصاد با توجه به بند 24 فرمان اقتصاد مقاومتی سازمان دو بحث در حوزه اقتصاد دانش بنیان و محصولات دانش بنیان را با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین معاونت های فناوری ریاست جمهوری پیگیری می نماید.

اقتصاد مقاومتی ، مدیریت منابع مالي و انساني و نحوه ورود به تجارت جهانی جهاني از منظر استاندارد از جمله موضوعات مورد بحث و بررسی در این گردهمایی است.

دومین گردهمایی آموزشی مدیران ستادی و استانی سازمان ملی استاندارد ایران روز يكشنبه سوم اسفندماه درجزيره كيش به كار خود پايان مي دهد.