برگزاری دو دوره آموزشی با هدف ارتقاء فنی و علمی کارکنان شرکت عمران، آب و خدمات کیش

دوره آموزشی خاکشناسی و مبارزه با آفات گیاهان و همچنین دوره گزارش نویسی و حقوق مهندسی به منظور ارتقاء دانش و عملکرد دست اندرکاران این دو حوزه در شرکت عمران، آب و خدمات کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دوره آموزشی خاکشناسی و مبارزه با آفات گیاهان 27 و 28 دی با حضور دکتر عبدالرضا داوودی، دکترای اکو فیزیولوژیست زراعت و مدرس ارشد گروه علمی و مسئول مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری تهران در سالن اجتماعات شرکت عمران، آب و خدمات کیش برگزار شد.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی توجه به اهمیت نوع خاک در توسعه و نگهداری فضای سبز جزیره کیش و نیز شناخت و استفاده بهینه از خاک ها در زمینه های مختلف کشاورزی، آب و خاک، دفع فاضلاب ها، پارک و فضای سبز و حفظ محیط زیست، جلوگیری از فرسایش و آلودگی خاک عنوان شده است.

همچنین با توجه به تنوع و سازگار شدن آفات شایع گیاهان در محیط زیست با افزایش آلودگی‌های ناشی از استفاده بی رویه و غیر اصولی از انواع آفت کش ها، ارائه راهکارهای نوین در راستای دفع آفات از دیگر اهداف این دوره آموزشی بود.

همچنین دوره آموزشی گزارش نویسی و حقوق مهندسی جمعه 29 دی با حضور دکتر امیرحسام الدین آرمانپور، مدرس دانشگاه و جمع کثیری از مهندسان ناظر فعال در جزیره کیش، کارشناسان و مهندسین شرکت عمران، آب و خدمات در سالن ابن سینا مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

هدف از برگزاری این دوره آموزشی مرور قوانین و ضوابط مرتبط با ساخت‌وسازهای شهری، بررسی الزامات در تهیه گزارش‌های مرحله‌ای به عنوان تنها سند اثبات صحت وظایف ناظران در بروز حوادث ساختمانی و پرهیز از تناقض‌ گویی با استناد به قوانین و مقررات در گزارش‌های مهندسان ناظر عنوان شده است.

لازم به ذکر است، این دوره های آموزشی به همت واحد آموزش شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با هدف ارتقاء سطح دانش، مهارت و آگاهی کارکنان این شرکت به صورت مستمر و ماهیانه برگزار می شود.